Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

bios


swag

Rekommendera Poster

 

ok varför står det inte att det är 2,6ghz istället står det 1,92 ghz

 

så det är inget farligt att ta bort den men varför hade han riktigt innan vi tog bort den saken

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att den korrekta hastigheten är just 1.9GHz om processorn heter: AMD Athlon xp 2600+ , som nämts tidigare så är 2600+ bara ett PR värde och inte hastigheten på processorn...

 

Om det har stått 2600+ med hastighet 1.9GHz förut i datorn och den där plast-prylen har suttit där tycker jag verkar vara en omöjlighet eftersom Fsb då är låst på 100MHz - vilket skulle ge en processor på ca. 1.1GHz om då multipliern fortfarande låg på 11.5x , möjligen att det någonstans visat det korrekta namnet 2600+ fast hastigheten har varit felaktig eller nått sånt..

 

Är den köpt monterad och klar? Satt ihop själv? Har han uppdaterat något eller så..typ bytt processorn till exempel?

 

* The Future Is Here! *

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

tror han byt moderkort köpt på inet data dom byte ut moderkortet när den hade gott sönder på något sätt

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, så den visade då rätt innan byte av moderkortet och när det gjordes så ställdes inte inställningarna in som dom skulle för processorn..kanske nått sånt då..att dom inte utförde den åtgärden utan 'bara' monterade ihop den.

 

* The Future Is Here! *

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

ja vet inte va den visade innan men du vet att den är rätt nu

 

läste du om min egna data den står ju att den är 3,2 ghz

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp..är det en AMD 2600+ så är det helt korrekt nu..kika med programmet som nämts tidigare: Cpu-Z

Där dyker namnet upp och lite annat.

 

Kan kolla på denna sida också:

http://ask.amd.com

Klicka på Desktop, Server, Workstation, Processor, Products

Fyll i: Multiplier i sökrutan

Till sist väljer du sökresultat Nr 4 - Why is my AMD Athlon™ XP processor recognized as a lower model?

 

Japp, en Pentium och det är en annan sak..dom namnger sina med hastigheten vilket inte AMD gör...i alla fall på lite äldre processorer..om det är så fortfarande vet jag inte.

 

* The Future Is Here! *

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inga problem - kul att hjälpa till.

Ute i Hälsinglands skogar...närmare än så tänker jag inte nämna. :o)

 

* The Future Is Here! *

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...