Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Windows Movie Maker


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

Hej!

 

Jag upptäckte Windows Movie Maker och tyckte det var ett bra alternativ för att göra ett stort bildspel omfattande ca. 3000bilder... smidigt att lägga till text och musik... till men besvikelse så visas bilderna i extremt dålig skärpa när man väljer att visa bildspelet över hela skärmen. finns det något man kan göra för att ändra på det?

 

Om inte, hur göra man smidigast ett bildspel i t.ex. powerpoint? För när jag drar över mina bilder så måste jag först förminska dem till exakt "papprets" storlek och sedan fortsätta. sedan är vissa bilder liggande och andra stående, men kan inte ändra det heller.

 

Önskar tips och idéer!

 

Mvh

Caroline Pettersson

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MovieMaker;

När du gjort bildspelet, gör du sedan en film av det? Bilderna borde inte alls förlora skärpa, video har upplösningen strax under 800x600 pixlar och de flesta bilder ligger ju långt över det. Jag har gjort bildspel på samma sätt med mkt bra resultat. För att spara utrymme gjorde jag en "batch-konvertering" och sänkte upplösningen på alla bilder innan. Görs enkelt i tex Picasa(gratis).

 

Powerpoint;

Vilken version har du? Från 2002 och framåt så kan du göra ett fotoalbum, vilket snabbar upp arbetet betydligt.

Gå till Infoga-Bildobjekt-Nytt fotoalbum. Välj källa, markera bilderna och sedan skapas albumet. Sedan kan du flytta om bilderna eller ta bort dem.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

 

jag vet inte om jag gjorde film av det.... när jag lagt till en del blider och text så tryckte jag typ på "play" eller nåt... och när jag då valde helskärm så blev skärpan väldigt dålig... hur går man film???

 

när det gäller powerpoint så tror jag att jag har version 2001 eller 2002,,... hur går man fotoalbum i powerpoint, var går man in?

TACK !

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du tryckte på play så var det en förhandsgranskning du såg och den visas inte i hög kvalitet. Du väljer "spara på min dator" i menyn till vänster och sedan vilken storlek och kvalitet du vill ha på slutresultatet.

 

I Powerpoint följer du bara den instruktion jag skrev, du hittar "Infoga-Bildobjekt-Nytt fotoalbum" i textmenyn överst i programmet.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...