Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ändra Routerns ip-adress ?


yokeman

Rekommendera Poster

Tja jag skulle vilja kunna Ändra Routerns ip-adress (Wan IP) av annledningar jag inte vill gå in på. Vet nån hur man gör detta på en "Belkin F5D7231yy4" eller vet någon nått bra program för detta.

Tacksam för alla svar.

MVH yokeman

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det inte är så, att du har bytt ISP, och nu antingen har statisk eller dynamisk IP, så finns det ingenting du kan göra genom att ändra inställningar.

 

Om det är så att du har dynamiskt IP, så stäng av din router över natten, så bör du få en ny när du startar den igen.

 

Om du har statiskt IP så får du ringa din ISP och be om att få ett nytt IP, vilket jag tvivlar på att dom går med på om du inte betalar extra....

-----------------------------------------------------------------

 

Mail: Mij@idgmail.se

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Ja, det kan blir svårt att byta wan-ip utan ett ingripande från internet leverantören. Men som sagt, om du har dynamisk ip så kan du ju alltid pröva att rycka strömmen ur modem (om du har adsl) och router över natten. I vissa fall så kan man pröva att spoofa en MAC-adress i routern så brukar man få en annan ip. Har du Telia som internet leverantör så måste du dock vänta i minst 20 minuter innan du får en ny ip-adress om du väljer att spoofa en mac-adress i routern.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...