Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

totallåst maxtor "GRRRR"


mirella

Rekommendera Poster

Jag har en maxtor one tuch som helt plötsligt har låst sig.( efter fyra veckors ägande) Har fått tipshjälp här tidigare men det fungerar icke ändå. Tack, sysk167 !!

Dell-supporten kan inte göra nått, mailkontakt med maxtor ger inte ett dugg. Nu ska den bytas ut men jag har ju min backup där!!!!!

Den har inte kraschat. Jag vill nu skruva upp den för att komma åt hårdisken för att kunna föra över direkt i min stationära hårddisk.

DETTA FÅR JAG INTE!! den har ett sigill som inte får brytas.

Detta är inte klokt att man har en grej som man inte får göra som man vill med.

Min fråga är om någon vet om det funkar att plocka ut maxtorsdisken och sätta in min dator, typ som med vanliga hårddiskar.

Jag funderar nämligen på att bryta sigillet ändå.

Någon som vet????

Jag är superledsen och irriterad

Lena

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet tyvärr inte vad som kan vara felet med din hårddisk.

Tror att diskarna i Maxtorn är av typen IDE. Då skall de gå att använda i nästan alla datorer.

Sigillet får brytas, men då kommer inte garantin att gälla. Så det är helt upp till dig.

 

/*---------------------------------------*/

"Cheating is like masturbation. Feels good while you're doing it but once you're finished it only emphasizes how empty and shallow your life really is."

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Tack för ditt snabba svar och min fortsatta fråga är om du tror att sannoliken finns att det kan fungera.

Jag funderade på att om man tar ut den och sätter in den i min andra hårddisk så kan man tömma den då också och då måste ju låsningen också hävas.

Är nog villig att häva garantin.

Jag har massor av arbeten i den och trodde inte den skulle göra så här efter tre veckor.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Om du inte vill ha jobbet att koppla den i din dator, så kan du köpa ett IDE > USB interface för hårddiskar så att du kan ansluta den via din USB port istället. Detta interface kan du ju sedan ha för att skapa en extra extern USB backup. När du gör backup så ha alltid två uppsättningar, det blir ju inte säkare för att du flyttar från din interna hårddisk till en extern.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...