Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

GROVA grafikproblem, oavsett spel !!


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

Nu är det så här att jag har skulle behöva hjälp och support angående ett grafikfel som återkommer under alla typer av dataspel.

 

Till grafikproblemet:

När jag spelar ett dataspel, jag tar Americas Army som exempel, så börjar det komma upp ''färgglada'' former av olika slag runt om på skärmen. Dom visar sig under någon hundradels sekund innan dom försvinner, varefter att dom dyker upp igen, och så här fortsätter det. Efter ett tag så ''fryser'' bilden i ca 20-40 sek. När den sedan börjar fungera igen dröjer det bara några sek innan det händer igen, och sen fortsätter denna visa ända till man stänger av spelet.

Detta händer medans jag KÖR spelet, inte i menyerna.

Det har ingen som hälst betydels vilken grafik-inställning man har i spelet. Man kan köra med upplösning 320*240 med dom lägsta delalj-inställningarna utan att detta ständiga flimmer, som man kan kalla det, försvinner.

 

Jag har uppdaterat alla drivrutiner till mitt NVIDA Geforce4 TI 4600, jag kan hitta men problemet kvarstår.

 

Som jag sa så förekommer detta problem i vilket spel jag än kör.

Jag vore väldigt tacksam om någon kunde besvara denna fråga.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grafikkortet antagligen som ska bytas..eller skärmen, prova med att sätta in grafikkortet i en annan dator och se om du får samma problem, är det inte det så är skärmen det är fel på.

 

Uppdatera Mera :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...