Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Dator -----> TV


Greyhackers

Rekommendera Poster

Greyhackers

Jag köpte en kabel med scart-kontakt i ena ändan och en s-videokontakt och en ljudkontakt i den andra ändan. Jag kopplade in allting rätt, och när jag skulle testa det så upptäckte jag till min förvåning att det endast var svartvitt (i tvn), jag har försökt fixa det utan framgång. vet nån vart felet ligger? TVn? Datorn?

Och isåfall vad ska jag göra?

 

Tack i förhand!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Kolla att det är PAL-B på video ut (egenskaper för bildskärm, inställningar, avancerat)

 

Kolla även om du ansluter i en S-Scart eller vanlig Scart-ingång på TV'n

Testa de olika AV-kanalerna på TV'n.

 

Vad har du för grafikkort?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Greyhackers

Tack för det snabba svaret!

NVIDIA GeForce FX 5200 har jag...

 

Kan tillägga att tvn är minst 15 år gammal (ganska bra skick).

Funkar perfekt (färg och allt) med dvdn som jag fick med tvn, den är ansluten via SCART också... (ej samtidigt som datorn)

[inlägget ändrat 2005-06-12 21:59:20 av Greyhackers]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har råkat ut för liknande fenomen - det vara bara att rådda lite med AV-kanalen, dvs välja AV2S istället för bara AV2, där S:et gjorde hela skillnaden ( S för S-video ).

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Greyhackers

Ska se om det funkar, vet inte äns om funktionen finns på den gamla tvn, den var dock lyxig på sin tid :P

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du provat med kortare kabel?

Borde inte vara så i ditt fall, men jag hade en gång det problemet att det blev svartvitt med 10m kabel men färg med 1,5m kabel.

Om det berodde på att grafikkortet inte orkade driva så lång kabel eller om TV'n var konstig vet jag inte.,

Den gången löste jag det genom att inte använda SVHS-kabel ända fram.

 

Jag skaffade en adapter från SVHS till vanlig VGA (närmast datorn), och sedan en scart-kontakt med vga-ingångar och ljudingångar närmast TV'n

Då fick jag färg, men lite sämre bildkvalité.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...