Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Set tvdumpflags=10


CDP

Rekommendera Poster

Hej!

Har ZoneAlarm brandvägg (gratisversionen)som jag får erbjudande om uppdatering c:a varannan månad.

Men varje gång jag uppdaterar programmet så kommer det upp en rad "Set tvdumpsflags=10" på det svarta Dosfönstret som visas vid uppstart.

Det står nu fyra sådana rader efter varann på dosfönstret, + ett par rader med C: och gör jag fler uppdateringar så kommer det inte att finnas plats för det som normalt skall stå där.

Kan man på något vis ta bort dessa irriterande rader från Z.A.

Om det går att göra, måste man då ha kvar den sista raden (efter den sista uppdateringen) för att Z.A skall fungera?

Har Windows 98 och ADSL bredband.

Tacksam för svar om/och hur man kan ta bort dessa rader.

 

MVH: CDP

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror det används av Zone Alarm för att skapa logg-filer när något går snett..

 

Och har du då flera så är det för att du har installerat om Zone Alarm...

Detta enligt användare på Zonelabs forum..

 

Och det stod då också att man kan öppna filen autoexec.bat för att där ta bort raden...dock en liten varning på att det kunde ställa till med andra problem...men om du då testar det så gör en 'backup' på filen först...kopiera den till en annan mapp.

Du kan också skriva: rem

framför den raden så körs den inte..eller då ta bort den raden helt

Rem Set tvdumpsflags=10

 

Kan gå på Start - Kör , där skriver du: sysedit

Där ska du se denna fil och dess innehåll...

Man kan även öppna ett Ms-Dos fönster där man skriver: edit

Letar fram filen och redigerar den där..

 

* The Future Is Here! *

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaret HUMANOID.

Jags ska försöka prova ditt tips.

Det du nämnde om att det blir flera rader med "Set tvdumsflags=10" om man installerar om Z.A. enl. deras forum, stämmer inte i mitt fall, för jag har inte installerat om Z,A. utan bara uppgraderat det när det kommit erbjudande om detta.

Har ej så mycket rutin på att arbeta i systemredigeraren, så hur gör man när man tar bort raderna i den?

 

MVH. CDP

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan vara där det kommer ifrån då..att det läggs till igen när du uppgraderat..om det är själva programmet som uppgraderas.

 

Det ska bara vara att markera dom och radera (Delete-tangenten) eller då att du lägger till: rem

framför raderna så att det ser ut så här: Rem Set tvdumpsflags=10

 

..till exempel.

 

* The Future Is Here! *

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...