Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med drivrutiner/TMPGenc!!!


Goggelito

Rekommendera Poster

Hejsan.

 

Jag använder programmet TMPGenc för att konvertera avi-filer till vcd(mpg) och det funkar hur bra som helst. För ett par dagar sedan så laddade jag ner nya drivrutiner till mitt grafikkort Asus v8200t2 geforce3 ti200 deluxe. Efter att jag uppdaterade drivrutinerna så gick det inte att använda TMPGenc mer utan programmet hakar upp sig efter en stund hela tiden.

 

Jag har:

 

*Inte gjort några andra ändringar i datorn än uppdaterat drivrutinerna.

 

*Tagit bort de nya drivrutinerna men det funkar ändå inte.

 

*använt system recovery point och gått tillbaka till en tidigare punkt men programmet hakar ändå upp sig!

 

detta är väldigt frustrerande då jag använder TMPGenc väldigt ofta. Hoppas någon kan hjälpa mig!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

jag har provat att ominstallera programet oxå. glömde skriva det i mitt första inlägg, sorry.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har ett såpass gammalt grafikkort att det egentligen inte lönar sig att installera nyaste drivisar.

Pröva med att först ta bort alla gamla drivisar till grafikkortet via "lägg till/ta bort program" (OBS! viktigt!) och installera sedan t.ex. denna version (jag antar att du använder windows xp/2000):

http://www.nvidia.com/object/winxp-2k_43.45.html

 

 

Amd:s produktnamngivare borde belönas. Först var det amd XP, efter det amd FX (nvidia?) och nu Turion.

 

Amd 64 3000+ MSI K8T Neo FIS2R 1 GB DDR400 Club3d 9600xt Maxtor 80gb xp sp2

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

henrik_sjodahl

jaha... om du nu har testat allt det som står åvan så finns det nog bara två alternativ

1. Du slutar att använda TMPGenc.. du får försöka klara dig utan...

2. Om du e absolut beroende av att kunna använda TMPGenc så kan du ju formatera om datorn.. men det har ju sina bieffekter :) som att allting försvinner :P Jag kommer inte på något annat som du kan göra :/ ledsen

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...