Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Direct x-prblem


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

Har en dator med Geforce 6600 grafikkort. När jag skall spela Toca racedriver, så rycker det väldigt när bilen växlar upp och sedan låser sig datorn , så den måste startas om. Spelet är väl från 2002, men det konstiga är att det går utmärkt att spela NHRA Dragracing från 2000 trots att det är mycket äldre.När jag skulle installera Secret Weapons of Normandy står det att spelet kräver Direkt x 9b, fast jag har 9c. Jag klickade på installera 9b under installationen, fast det hade jag kanske inte behövt eftersom jag har en senare verision? I startmenyn trycker jag på play, men det händer ingenting. Trycker på help följt av analyze your computer och där står det required 9b, your machine:9.0 Hur hänger det ihop??? Går in på start, kör, dx-diag och där står det mycket riktigt att jag har 9c. Har uppdaterat drivrutin från 6.6.3.2 till 7.1.8.4, men ingen skillnad. Har man 9c måste det väl vara bakåtkompatibelt? Vore kul att veta om det är fler som råkat ut för något liknande med detta spel. Vore mycket tacksam om någon kunde hjälpa mig med en steg för steg-beskrivning av problemets lösning. Jag har inte haft min dator så länge, så jag vet ej hur man löser sånt här.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvär har jag inte lösningen man jag har samma problem på css där står det att det behöver d-x 9.0 det har jag men ändo i spelet står det att jag bara har typ 7.0.. så kan inte köra... :(

msn: robban_skum@hotmail.com

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När det gäller Secret Weapons...så kan du testa att leta upp filen tesla.exe som då ligger där du installerat spelet och starta därifrån..om du inte gjort så.

Toca:n vette sjutton..har du testat lite olika inställningar i spelet..med grafik, ljud & sådant...

Jo, uppdatera drivrutiner..grafikkort, ljudkort och så vidare...uppdatera spelet..

 

* The Future Is Here! *

[inlägget ändrat 2005-04-08 11:40:19 av Humanoid]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Jag vill framföra mitt varma tack för ditt tips ! Jag fick igång det genom att söka upp tesla.exe Nu undrar jag om det går att skapa någon genväg eller spara filen på något smart ställe, så man slipper den här lite omständiga sökvägen. Har varit inne på Codemasters hemsida och försökt hitta någon form av uppdatering till Toca racedriver 1,men inte hittat något. Det enda det står om är nyare varianter. Har du någon aning? Det är ju ett höjdarspel annars. Noppe

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan markera filen och sedan hålla ned höger mus-knapp och dra den till Skrivbord i Utforskaren och sedan släppa knappen så ska en meny dyka upp där det då finns bland annat 'skapa genväg'..finns lite olika varianter man kan gå för samma resultat..eller dra den till ett annat ställe beroende på vart du vill ha genvägen.

 

Tror det är samma: ToCA Race Driver Bestsellers

Bara det att det är nysläppt..men den uppdateringen ger bara förbättrat LAN och spel över internet..så den kan vi nog släppa..

Kan vara något i bakgrunden också..annars..kanske som stör..

 

 

* The Future Is Here! *

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...