Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Skärmen blir svart


Tyresö1

Rekommendera Poster

Jag undar om någon mer har samma problem.

Rätt vad det är står det Monitor go to sleep fast datorn är på och jag sitter och jobbar. Det går inte att få igång den på något vis. Jag har inte viloläge aktiverat. Som tur är har jag datorn kopplas till TV så jag kan göra en systemåterställning. Först gången hade jag ingen återställningsdag men kunde vänta till efter 24.00. Då gick det bra. Köpte en ny skärm HP 1904 och det var efter det som detta började hända. Provade att sätt i en gammal skärm men det var samma sak så det verkar inte var skärmen det är fel på. I kväll fungerade datorn bra och så bytte jag användare och då slockande den. Nu vågar jag inte byta användare mer i fall jag inte kan få igång den igen. Kan man se energialternativ från en annan användares inställningar utan att vara inloggad på den. Alla användare är datoradministratörer på denna dator men ingen mer än jag har använt den på sista tiden.

 

Gittan

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Nu kan jag själv svara i fall någon fler skulle få samma problem. Jag drog ur kontakten till skärmen på datorn och då fungerade skärmen men det var antagligen utan mitt grafikkort, Nivida. På min gamla dator hade jag två kontakter för skärmen men på denna är tydligen skärmen integrerad i moderkortet eftersom den funkade då.

De andra användarna fungerade inte då men då kunde jag återigen ordna det via TV för det visade sig att inställningaran till skärmen är olika mellan olika användare. Skärmen och TV har tydligen olika inställningar. Var något jag aldrig tänkt på tidigare så därför vet jag inte hur det skulle vara. I vilket fall funkar det än så länge i alla fall.

 

Gittan

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...