Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ta bort www-adress


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

 

Hej! ni som kan så mycket, jag gör ett nytt försök: Jag vill ta bort fem av ett 30-tal www-adresser. Jag klickar Start och sen Kör. Därpå kan jag skriva in http://www.osv... Det är dessa www-adresser jag avser med min fråga. Förlåt att jag uttryckte med otydligt. Vem kan lära mej radera adresser?

Med vänlig hälsning

Creson

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Hej

 

I IE så gå upp till Verktyg--> Internetalt--> där kan du rensa lite av varje lika så i Innehåll--> Komplettera automatiskt!

 

Ha det!

Helren

Det finns många som anser det vara förmer att hållas för mästare än att vara det

AMD Athlon Barton 2,17Ghz,1024Mb Ram, 120+80Gb,Radeon 9600 256Mb

AMD Athlon 1,8Ghz, 256Mb Ram, 32Mb Geforce, 40Gb Hd

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

 

Hej! igen 927!

 

Jag uppfattade din fråga som ironi och skämtade ett svar. Om frågan är seriös så är svaret:

Jag klickar Start - Kör - rullar (söker fram) www-adressen och klickar OK för att det är enkelt och går snabbt. Adresserna ligger kvar, men jag skulle vilja ta bort några - om nu någon vet hur man gör.

Med vänlig hälsning

Creson

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

jag tycker det verkar krångligt, vaför inte använda favoriter?

du kan lägga "favoriter" i startmenyn och med ett klick så är du inne i mappen favoriter

 

dom går att ta bort i registret, gör en sökning där på ett ovanligt ord (så du inte får så många träffar)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

 

Hej! Popjosef! Jag vill veta hur jag ska radera www-adresser, inte se turistreklam från någon storstad. Såvitt jag förstår så kan ingen visa mej hur jag ska ta bort adresserna. Lika bra kasta in handsken.

Med vänlig hälsning

Creson

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ber om ursäkt Creson, det alternativ jag försökte åskådliggöra/visa dig var att du med programmet Internet Explorer och dess "Favoriter" kan lägga till dina "Favoriter" på aktivitetsfältet.

 

<^> To Boldly Go Where No Man Has Gone Before <^>

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

det är inte lätt att veta vad du menar men om du vill lägga en genväg till mappen favoriter i startmenyn så högerklickar du i aktivitetsfältet>egenskaper>avancerat>scrolla och bocka för visa favoriter

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Amos Bronson Alcott

[CITAT]Hur klickar jag för att hitta "favoriter"? Jag har inte sett till det.

Med vänlig hälsning

Creson[/CITAT]

 

För att lägga till en Internet-sida i Favoriter, gör så här.

I Internet Explorer menyn "favoriter".

Sedan "lägg till i favoriter".

sedan OK.

Då läggs aktuell sida till i Favoriter.

(alltså den sida du för tillfället står på)

 

För att snabbt komma till den sidan igen så "menyn Favoriter" igen. Klicka på Favoriten som du skapat.

 

Om du vill ta bort den eller byta namn på Favoriten så Högerklicka på den och välj det du önskar göra.

 

ha de

Amos

 

 

[CITAT]När pengar talar är sanningen stum

Ryskt ordspråk[/CITAT]

 

 

[inlägget ändrat 2005-02-21 00:59:53 av Amos Bronson Alcott]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

 

Hej! Amos Bronson Alcott

Det är svårt att göra sej förstådd även på svenska, men jag gör ytterligare ett försök.

Jag klickar Start och sedan Kör.Därefter skriver jag in WWW..... och klickar OK, eller rullar fram en adress, som redan finns där, och klickar OK.

Jag har ett 30-tal adresser av vilka jag vill ta bort fem som jag inte använder. Det är detta (radera fem adresser) jag vill ha hjälp med, men jag har inte lyckats förklara vad jag menar. Jag har fått flera förslag som jag antingen inte förstått eller inte kunnat genomföra. Jag behärskar inte datorspråket.

Med vänlig hälsning

Creson

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

normla människor gör så här #1:

klickar på ie för att starta intenet, där klickar dom på favoriter menyn (mellan visa och verktyg). där letar dom upp sin favorit/websida och klickar på den. det förutsätter ju att man lagt in websidan i favoriter.

 

normala människor gör så här #2:

klickar på genvägen till websidan som finns på skrivbordet.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

 

Hej! 927 Tack för förslaget som jag dock inte förstod och inte kan genomföra. Jag har ingen favorit/websida och beöver ingen. Jag vill bara ha bort fem adresser och ingen tycks veta hur det går till.

Med vänlig hälsning

Creson

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

förstod?

 

verkar som du förstår det du vill förstå

 

hur kan man undgå att förstå att klicka på en knapp som du ser genom att höja blicken lite.

där finns favoriter som du fråga efter tidigare.

 

den 18 feb skrev jag hur du ska göra men jag chansar på att du inte fattar det. inget jag kan påverka

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

 

Hej! 927 m fl. Jag tror att ni som försökt hjälpa mej bestitter kunskaper, men saknar förmåga att förmedla dem. Detta är vanligt i under-visning.

Förr eller senare får jag kontakt med någon som kan förklara hur jag ska göra för att radera www-adresser.

Med vänlig hälsning

Creson

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skall hjälpa dig. Du måste ta bort alla adresser som ligger under Kör..., man kan tyvärr inte ta bort enskilda poster. Använd t.ex. programmet FreshUI (http://www.freshdevices.com/freshui.html) för att rensa.

 

---------------------------------------

"Cheating is like masturbation. Feels good while you're doing it but once you're finished it only emphasizes how empty and shallow your life really is."

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

för att ta bort alla är bara klicka på rensa tidigare.

 

jaha så det är vi andra här på forumet som otydliga.............

risken är stor att du inte träffar på nån som kan hjälpa dej, jag har skrivit i datorforum sen 98 och jag har aldrig träffat på nån som gör som du gör.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

 

Hej! 927 Ägget är löst! Warwolf meddelar att man inte kan ta bort enstaka adresser, man måste ta bort alla. Som jag hoppats fick jag kontakt med en person som hade lösning på problemet, men tack ni andra som försökt hjälpa mej

Med vänlig hälsning

Creson

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

 

Hej! Tack Warwolf för adressen. Sidan öppnades, men jag hittade inte "Remote"

eller "Erase". Det kanske inte går att ta bort adresserna?

Med vänlig hälsning

Creson

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

1:det går att ta bort alla på ett enkelt sätt men det vill du ju inte

 

2: från den 18/2:

dom (5) går att ta bort i registret, gör en sökning där på ett ovanligt ord i en adress(så du inte får så många träffar)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

 

Hej! 927

Tack för förslag om "Registret". Sidan fick jag fram, men där fanns ingen plats att skriva in något udda ord. Dessutom godtogs inte mitt lösenord.

Det är ingen ide att fortsätta.Jag klarar inte av detta, eftersom jag inte kan datorspråket, bara svenska och engelska.

Med vänlig hälsning

Creson

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Amos Bronson Alcott

till Creson

 

Jag tror inte det går att selektivt ta bort några www-adresser i "kör".

Att ta bort alla adresser är lätt.

I Internet Explorer så går du bara denna sökväg.

menyn "verktyg-internet alternativ", sedan under fliken "allmänt" så klickar du bara på "rensa tidigare".

Då försvinner alla.

 

Men eftersom du ville behålla 25 st av dessa www-adresser för att kunna använda, så är mitt råd att du innan du raderar dom öppnar dessa en efter en i Internet Explorer och lägger över dom i "Favoriter" istället. Beskrivning om hur du gör detta har du fått i tidigare inlägg.

När du fått in dom i Favoriter så kan du hantera dom precis efter eget behag, radera och lägga till hur du vill.

 

Hoppas du förstår att detta är ett råd i all välmening. Jag hade själv gjort på detta sätt eftersom jag vet att resultatet skulle bli bra. Betydligt bättre och lätthanterligare än att använda "startknappen-kör".

 

(vad det gäller att gå in i registret tycker jag inte du skall göra detta, det är en mycket komplicerad avdelning i Windows, och att använda detta är bara rekommenderat om man är van vid datorer. Vid minsta lilla misstag så kommer inte Windows/datorn att starta igen om man har otur)

 

till 927

 

hejsan, jag kan inte hitta dessa www-adresser i registret. Dom i "kör" alltså.

Kan det inte vara så att dom du menar som skall finnas i registret är dom www-adresser som ligger i adressfältet i IE.

Alltså dom som (hos mig åtminstone) ligger i

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\TypedURLs

 

ha de

Amos

 

 

[CITAT]När pengar talar är sanningen stum

Ryskt ordspråk[/CITAT]

 

 

[inlägget ändrat 2005-02-22 17:13:45 av Amos Bronson Alcott]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...