Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Samling av anslutningar


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

När man öppnar upp fler än 6-7 fönster (verkar vara just 6 eller 7) i webläsaren så samlar senare versioner av Windows detta under en rubrik eller rättare box nere i aktivitetsfältet. Går denna funktion att stänga av? Hur? Kan man eventuellt reglera antalet fönster innan de samlas? Hur?

MYCKET tacksam för hjälp då denna funktion är kraftigt irriterande!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Hej

Titta under Inställningar på startmenyn. Aktivitetsfältet och startmenyn. Bocka ur Gruppera liknande knappar i Aktivitetsfältet.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Hej

Jag har ingen aning om det, MEN

Jag testade just och det får plats med 12 minimerade fönster hos mig, utan bock. Sen kommer det upp en ny symbol, med pilar uppåt och neråt, så jag hade lite svårt att hitta den här rutan.. Då blir det tydligen en ny rad, som påbörjas. Hur ofta har man mer än 12 fönster öppna samtidigt? I ärlighetens namn är det ju bara en bokstav kvar i varje ruta, förutom symbolen, så lättnavigerat blir det ju inte. Jag har både IE fönster, OE fönster och Worddokument öppna just nu.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Plocka hem pgmt TweakUI fr Microsoft. Där finns en möjlighet att ställa detta under Taskbar and Startmenu & sedan Grouping. TweakUI hämtas här:

http://www.microsoft.com/windowsxp/downloads/powertoys/xppowertoys.mspx

OBS! Se till att du tar rätt version. Du ska förmodligen ha den som heter TweakUI.exe & är på 147 KB. Det finns en som heter likadant men där står att den är för "Itanium-based systems".

Ladda filen & installera. Sedan startas pgmt via Start/ Kör.. & skriv in tweakui & klick på OK. Sedan är resten lätt....

Man ska va som man é,

då man inte vart som man skulle...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...