Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Telefonbok Ericsson


NoiseKiller

Rekommendera Poster

NoiseKiller

Nån som känner till ett bra sätt att föra över telefonboken från en Ericsson T28 med tillhörande IR-enhet till en Palm Vx (med IR)?

 

Känns som om det borde gå enklare än att skriva in dem manuellt. Eller?

 

Har någon erfarenheter av detta så är den mycket välkommen att dela med sig av dessa! :thumbsup:

 

 

:: /NoiseKiller, för en tystare datormiljö ::

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

En kanske inte allt för fin lösning är att först synka T28 mot Outlook(om det går?) och sen synka Palmen mot Outlook, och på så sätt föra över informationen.

 

 

_______________________________________________________

VARNING: Intagande av alkohol kan resultera i att du vänder dig om på morgonen och får syn på något riktigt otäckt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NoiseKiller
fin lösning är att först synka T28 mot Outlook

Bra idé! :thumbsup:

 

om det går?

Nej, det är en omöjlighet eftersom jag varken har datakabel eller IR till datorn. :thumbsdown:

 

Fler tips? :)

 

 

:: NoiseKiller, för en tystare datormiljö ::

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Tips och tips.... Det går helt enkelt inte att synca T28 med outlook, den stödjer inte den funktionen, så enkelt är det :)

 

Jag tror inte det går att föra över sådan info från T28 till Palm, dels för att Ericsson alltid har haft en annan standard gällande IR om man tex jämför med Nokia. Sedan så har jag provat ändra telefonbok via IR utan reslutat. Det skulle säkerligen fungera, men att skicka info från den telefonen.. hmmm Sedan är inte T28 en så kallan "smart" telefon, den är bara liten ;)

 

Rätta mig om jag har fel, men i alla fall så lycka till !

 

//boriZ

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...