Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Byta mejlprogram


Rosie_f

Rekommendera Poster

Jag kör outlook express men vill åt funktioner som finns i outlook. Jag har redan outlook installerat, men blir inte klok på vad jag behöver göra för att skifta.

 

Jag är inte helt insatt i terminologin vill jag bara påpeka så lådsas att ni svarar ett barn. :-)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Que...

 

Försöker du tala om för mig att det enda jag behöver göra är att öppna programmet..? (du skulle se min grymt skeptiska min just nu)

 

Jag måste väl ändå ändra på några inställningar.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

När du öppna Outlook kommer du att få frågan om du vill använda den som ditt standard mailprogram. Klicka ok.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Nja... Hade det varit så enkelt skulle till och med jag rott iland det. Men tyvärr kommer det inte upp något sådant erbjudande.

Skulle kanske tillagt att det är en gammal 98 jag har installerad?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

jodå, det fungerar nog. Vad som händer är att jag kommer till inkorgen och att officeassistenten viftar på svansen och erbjuder mig hjälp som inte hjälper ett dugg.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Är det så att du vill föra över funktioner från Outlook till Outlook Express? Om det är så du menar så går inte det. Om du kan öppna och arbeta med Outlook så förstår jag inte riktigt vad problemet består i. Hunden håller jag med dig om att det är bara irriterande. Stäng av den funktionen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Det är det som är så konstigt tycker jag. Du borde fått frågan om du vill använda Outlook som ditt standard mailprogram och det oavsett om du har OS 98 eller annat operativsystem. Du kan testa att starta om datorn och öppna Outlook igen så kanske, kanske du får frågan om byte. Annars kan jag nog inte hjälpa dig mer, tyvärr. Men det var trevligt att chatta med dig :-)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Kul att man kan glädja någon. :-) Tack så mycket för engagemanget. Jag måste dock få ge dig den sista informationen att det inte hjälper att starta om. Jag är inne och leker lite med outlook just nu och har kommit så långt att jag klarat av att misslyckas med att skicka mejl. Systemadministratören meddelar mig att mitt mejl är olevererbart.

 

Om nu någon annan *host,host* därute skulle orka ta över så meddelar min systemadministratör att " Det finns ingen tillgänglig överföringstjänst för leverans till den här mottagaren.

[inlägget ändrat 2005-01-31 21:41:52 av Rosie_f]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Har du möjligtvis Glocalnet som internetbolag? I så fall måste du aktivera "Logga in med säker lösenordsautentisering" för att kunna skicka mail. Möjligtvis att andra internetbolag har samma krav.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Det börjar arta sig!

 

Jag lyckades faktiskt få iväg ett mejl från min ena mejladress i outlook till den andra i express efter att jag bockat i den rutan. *jubel*

 

Men till hotmailadressen gick inte?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Kul! Visst är det härligt med

datorer:-)Om du får hålla på en stund så kommer du att lösa resten också. Ha det så bra.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Det är det som är problemet med datorer. När man väl har satt igång datorn så glömmer man tid och rum. Jag är ganska mycket vid datorn och försöker lära mig så mycket att man inte får hjärtinfarkt när något mystiskt inträffar:-)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Vet du vad!

 

Detta mejl fick jag genom Outlook! *stolt som en tupp*

 

Jag gjorde en förändring i e-mail under kontrollpanelen. Måste se om resten funkar också!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Du ser. Allting löser sig till det bästa, bara man har lite tålamod och det tycks du ha massor av :-) Hoppas att allt fungerar för dig nu. Du har all anledning att vara "stolt som en tupp".

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...