Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Fujitsu-Siemens, problem


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

Hej!!

Bra tidning kan jag börja med att säga!!

Jo till mitt problem..har en Scaleo 800 (se nedan)

Har haft den i fyra månader och två av dom har datorn varit på service, den krashar hela tiden, jag tror själv att det kan vara tempraturen på burken, CPU tempen ligger på 67 grader och grafikkortet ligger på 60-70 grader...

Tänkte sätt in en chassifläkt i burken men hur mycket hjälper det tro?

 

 

 

(Fujitsu-Siemens)

Processor: 3,4GHz Pentium 4 (Prescott)

Ram-minne: 1024DDR

Grafikkort: ATI Radeon x800xt 256mb

Hårddisk: 250Gb

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

 

hej

 

du kan köpa kylarpasta

som du smörjer på undersidan av prossesorn

ta inte för mycket första gågen

kan göra så att den bränner

jag hade det på min prossesor

den låg på runt 60 sjönk till 47 52 ligger den på nu.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Ok men har man inte kylpasta mellan fläkten och processor, eller det kanske är så du menar, men jag ska beställa lite iaf, måste man smeta på lite då och då eller håller det någar år, med ett lager??

 

 

(Fujitsu-Siemens)

Processor: 3,4GHz Pentium 4 (Prescott)

Ram-minne: 1024DDR

Grafikkort: ATI Radeon x800xt 256mb

Hårddisk: 250Gb

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Inget ont i texten.

Men just det märke som du har en förmåga att bli varma.Adaptern kan man nästan koka ägg på.

Jag känner till några stycken inom jobbet som har samma beskymmer som du har.Kollegorna ligger ständigt i samtal med deras support.Jag har ingen lösning på ditt problem då jag själv kör med Dell maskiner.

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Intel Pentium 4 560 Prescott 3.6GHz Hyperthreading 2048Kb 800MHz Boxed (with cpu-cooler!) Socket478

Hightech Excalibur ATI Radeon X800XT 256Mb DDR3

3 st 400 GB SATA + 2 st Extern Western & Digital 400GB , DreamMaan@idgmail.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kopiera Mera=)

Om det inte hjälper med kylpasta eller nya fläktar så är vattenkylning ett bra tips den håller en ganska låg temperatur men kostar ganska mkt..

 

http://www.inwarehouse.se/productDetail.aspx?Id=e729023&ReferId=3

 

//Robin

---------------------------------------

Windows XP Home SP2

Intel Pentium 4 3,06 Ghz HT 512 MB ram

Nvidia GeForce FX 5200

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Ok!!

Låter ju inte så bra, men man måste ju kunna fixa till tempraturen på burken så att den håller, jag börjar fundera på att strunta totalt i siemens burken, och uppgradera min dell istället, har en 2,8GHz Dell 4700, sätta i lite mer ram-minnen och byta grafikkortet samt köpa större hårddisk..den funkar utan problem iaf!!

 

 

 

(Fujitsu-Siemens)

Processor: 3,4GHz Pentium 4 (Prescott)

Ram-minne: 1024DDR

Grafikkort: ATI Radeon x800xt 256mb

Hårddisk: 250Gb

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Till att börja med; Någon form av kylpasta finns alltid på processorn när du köper en färdig dator. Annars hade processor-temperaturen varit betydligt högre!

Att sätta på ny kylpasta rekommenderas inte, såvida du inte MYCKET noga tar bort den gamla kylpastan! (Då det annars kan leda till en isolerad effekt istället för en ledande effekt!)

 

Vattenkylning rekommenderas till folk som är vana vid att meka datorer.. :-)

 

Jag skulle nog råda dig till att - återigen - ta kontakt med supporten och påpeka den höga processor-temperaturen och be dem åtgärda det!

 

En liten tanke innan du eventuellt börjar meka med datorn själv;

Fortsätter garantin att gälla??

 

Lycka till!

 

Mvh Therese

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Jo håller med gillar inta att meka med burken själv!!

Men jag har tagit upp det med supporten om tempen ibörjan när jag fick hem datorn, samt att jag har snackat med fujitsu-siemens support i sverige men dom tycker att det är helt ok med tempen, dom snackar om under 80 grader är det ok, efter datorn krasha första gången, så sa dom att dom hade bytt moderkortet på burken, ok tänkte jag vad bra, sen gick det totalt 4 timmar när jag satt och lirade HL2, så bamm svart igen, samma fel som jag lämnade in den för första gången, nu har datorn varit borta sen 3 december...vi får se om dom har fixat alla fel på burken nu!! hoppas kan man göra....

Måste tillägga att det är en hyr dator man tar från jobbet, så man sitter ju med skiten i 3 års tid...och då vill man ju att den ska funka mestadelen av tiden!!

 

 

(Fujitsu-Siemens)

Processor: 3,4GHz Pentium 4 (Prescott)

Ram-minne: 1024DDR

Grafikkort: ATI Radeon x800xt 256mb

Hårddisk: 250Gb

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...