Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

explorer.exe o lite grann om drwtsn.exe


Jiiniasu

Rekommendera Poster

Hej.

Jag har ett litet problem med explorer.exe. När jag ska gå in i en mapp som heter D:/Anime så fryser explorer och jag måste avsluta processen... Som Ni troligen ser så har jag anime i den mappen (runt 2-300 filer (runt 65GB totalt) kanske?). När jag går in i andra mappar som ligger i t.ex. C: och D: (förutom D:/Anime) så funkar det fin-fint. Jag har också märkt att ett program som heter drwtsn.exe har crashat lite då och då. Jag har kört Virus-scan, spyware-scan med Ad-aware och spybot och chkdsk på både C: och D:.

Tack på förhand och Gott nytt år!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan prova att defragmentera hårddisken så filerna läggs rätt så att säga..

 

Start-program-tillbehör-systemverktyg-diskdefragmenthanteraren.

 

Och samtidigt uppdatera virusskydd och hämta hem Ad-aware och scanna..Gott Nytt år

 

Uppdatera Mera :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Talisman, defragmentering är i stort sätt omöjligt. Disken är nästan helt full och filerna i disken är runt 300MB stora.

Jag har uppdaterat samtliga skydd och skannat utan tillfredställande resultat.

 

Clanledaren, Jag har precis köpt mer RAM, har 512MB. När jag inte jobbar med något så brukar 200MB förbrukas. Jag har dessutom kollat igenom autostart.

 

http://hem.bredband.net/vanvuu/scan.JPG <== en bild på senaste defragmentering.

 

[inlägget ändrat 2004-12-31 10:57:45 av Netto]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

D: har inga temporära filer eftersom det inte är system. Jag vill helst inte bränna över filerna till CD...

 

PS. Mappen kunde öppnas utan problem förut och den hade inte ändrats när problemet startade.

 

[inlägget ändrat 2004-12-31 16:39:09 av Netto]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har börjat märka att explorer.exe fryser lite här och var nu... så jag tror inte att det bara är D:/Anime som krånglar.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...