Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Avslutningsproblem W98


TAL

Rekommendera Poster

När jag har haft dator på ett tag och vill stänga av får jag upp meddelandet: "Sökresultat Programmet svarar inte. Det kan vara upptaget med att vänta på ett svar från dig eller det kan ha avbrutits." Det står inte vilket program det gäller.

När jag väljer "Avsluta" knappen antingen fryser datorn (pekaren går ibland att röra) eller går att forsätta med osäkra resurser. Om det därefter går att använda CTRL-alt-delete då ser jag att bland aktiva program står:"iexplore (svarar inte)". Ibland flera rader med samma text. Vet ej om det har något samband med det första problemet. När jag här väljer "Avsluta program" för iexpl då fryser dator deffinitivt eller får jag en helskärm med meddelande:"Ett undantagsfel 0E har inträffat vid (- här kan det stå olika siffror -) 0028:C0003E25 i VxD VMM(01)+00002E25. Detta anropades från 0028:C00BD5 i VxD VMM(01)+00014BD5." Jag har installerat om Explorer 6.01, dvs ersätt med ny installation då det inte går på ett enkellt sätt att avinstallera först. Försökt installera om W98 också, men vid sista steget får jag ett meddelande om att det inträffat ett fel i någon systemrad och de tidigare sparade intställningar kommer att återskapas.

 

Har någon en enkel lösning på det här kaoset?

Tamás

 

 

 

[inlägget ändrat 2004-12-27 09:50:26 av TAL]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...