Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Utforskaren


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

 

Hej! Jag har en Compaq Presario S 5200.(11 mån. gammal) "Utforskaren" finns endast som en rubrikrad. När jag klickar på "Utforskaren" öppnas "Mina dokument" och sen blir det stopp.Om jag går på "sök", så blir svaret "Finns inte".

HP har meddelat tre sökvägar - utan resultat.

Jag har inte lyckats installera virusskydd utan att störningar uppstått. HP och Bredbandsbolagets support fastslog att Symantecs brandvägg störde Internet. Jag avinstallerade.

Panda orsakar också problem (Fel nr 0x800 407 47)som är för svårt för mej att eliminera. My-eTrust skapar också störningar. Även när virusskydd är installerat visar en skylt att "virusskydd saknas". Jag kör Compaqs Systemåterställning (fabriksinställning) en gång i månaden för att kunna använda datorn. Vid kontroller visas att datorn är fri från virus. HP ber mej gå till inköpsstället och be dem "ställa in" datorn. Kan datorn fixar?

Creson

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du både my e-trust och panda? är det inte två antivirusprogram? Bör bara ha ett om det skall funka

[____________________]

 

Mvh Ledin

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

På Återställningsskivorna ligger troligen Symantec/Norton = installeras varje gång du använder dem. Och ofta får man inte bort allt av olika Symantec-produkter när man avinstallerar. För att vara säker så måste man manuellt rensa bort programmappar och registerposter/strängar/värden ( använd Sök och Symantec i Registret ). När allt är bortsa testa att åter igen installera Panda.

 

Har själv haft Norton i många år men gick över till Panda för några månader sedan och jag är positivt övverraskad...

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...