Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Slideshow-program


P-G

Rekommendera Poster

Jag söker ett bra program att visa mina digitala bilder med. Jag skulle dock vilja tillfoga någon liten kommentar till varje bild (plats, tid, m.m.) då man visar dem i slideshow, alltså serie efter varandra. aDet finns ju många slideshow program men jag har inte hittat ett enda där man kunde lägga till några ordentliga kommentarer till varje bild.

Please, någon :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MatsKarlsson

Om du menar nån slags bildspel så kan kanske Power Point vara lämpligt...där kan du ju skriva oxå! =)

Finns också ett prog som heter ACDsee, det kanske kan användas.

 

/Mats

 

[inlägget ändrat 2001-06-14 23:46:47 av MatsKarlsson]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PowerPoint är kanske inte riktigt vad ja tänkte mig. Man måste ju göra allt manuellt och så är det så långsamt. ACDsee är ett riktigt fint och snabbt program. Man kan visserligen lägga till små kommentarer till varje bild men de syns smått på balken nere i rutan. Och om man vill se i fullscreen (vilket man ju vill) så får man inte kommentarerna att synas. Jag undrar nu om det finns någon duktig programmerare som skulle kunna fixa någon liten plug-in som gjorde att kommentarerna skulle synas även i fullscreen-läge. Helst skulle man ha möjlighet att justera teckenstorleken o dylikt. ACDsee verkar bra så en plug-in till det skulle vara verkligt bra. Det går även bra om man gjorde en plug-in till LView eller motsvarande bildprogram.

 

Please någon, var snäll och hjälp mig! Jag ger gärna ersättning för arbete om jag kan!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...