tobias_hansson Posted November 19, 2004 Share Posted November 19, 2004 Hejsan "igen" detta medlande får jag upp när jag startar datorn. Jag har sökt lite på nätet men inte hittat något som kan lösa mitt problem. Serial_ch0 Master Not Device Serial_ch1 Master Not Device Vad kan detta bero på ? Och har ni några tips /Tobbe ------- AMD Athlon 64 Processor,3000+, 2,00 GHHz, 512 MB RAM, 160gb+120gb, WinXpPro, Link to comment Share on other sites More sharing options...
kaj01 Posted November 19, 2004 Share Posted November 19, 2004 Förutsatt att du har ett MB som stöder Sata: har du aktiverat SATA i Bios? Är själv inte så värst på datorer, men hittade lite länkar till andra forum http://www.techsupportforum.com/showthread.php?s=&threadid=8272 www.asrock.com/Drivers/Manual/RAID_GUIDE/RAID_0.pdf jag stötte på probelemt när jag använde ett MB med SATA controller och bara använde vanliga IDE HD. om detta är även fallet hos dig, gå in i BIOS, sök efter en option Integrated Peripherials eller OnBoard Components och sätt de från auto/ enabled på disabled. Det är det enda som faller mig in som kan vara boven i dramat. Lycka till Life is short: learn fast Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.