Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Varför endast 16 färger och jätte stor upplösning?


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

Hej!

Jag formaterade min dator och instalerade win 98 men nu är upplösningen jätte stor och man kan inte ändra på det och man kan endast ha 2 eller 16 färger. Vad är felet? Det funkade innan jag formaterade. Kan det kanske vara drivrutinerna? Det är jag inte så bra på så då kanske ni kan hjälpa mig lite mera ingående.

på den här datorn --> egenskaper står det:

GenuineIntel

Pentium II processor (men har för mig att den är pentium III, skumt)

Intel MMX Technology

256 MB RAM

 

Så det skulle vara jätte schysst om någon kan säga vad som är fel och hur man fixar det!

Tack

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej! Du behöver drivrutiner till ditt grafikkort och då behöver du veta vilken tillverkare (Namn, modell) det är på kortet och besöka deras sida.

Är det en 'märkesdator' som till exempel Dell, Compaq eller annan så besöker man deras sidor och då behöver man veta vilken modell datorn är.

Slutligen om det är inbyggt så får man kolla vad man har för moderkort (Namn, modell) och besöka deras sida.

Har du inga skivor som medföljde datorn, kanske kan finnas där också annars, dock finns det oftast nyare på internet om man vill vara 'up-to-date'.

För att ta reda på vad du har för kort så blir det troligast till att öppna datorn och kolla...

 

* The Future Is Here! *

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade samma problem när jag formaterat om min gamla dator. Gav mig ut på nätet och sökte febrilt efter drivrutiner tills jag kom på att när jag köpte datorn fick jag med en skiva med "Utility & Drivers". Jag körde den och problemet var löst!

 

 

[inlägget ändrat 2004-10-29 14:29:12 av raaland]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

 

hmm, okej. ja jag brukar inte vara bra på sånt där. och nån Utility & Drivers disc har jag inte. men jag får väl höra mig runt lite.

tack

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
Gäst idgadmin

Problemet dyker (med förståelighet) upp om du har grejor yngre än när win98 skapades.

Hur skall detta program kunna se in i framtiden?

Har mött dessa problem och möter dem ständigt eftersom jag ligger kvar vid 98:an.

98:an är enkel och relativt fri från konstigheter. Leta på nätet efter senaste drivrutiner till dina grejor men framförallt:

se till att installera directX 7.

Skillnaden mellan sex och sju är några tusen färger i vissa fall.

Ge dig inte, rota vidare och återkom gärna med nya frågor och framför allt:

 

Ge alla välvilliga en respons via ett fylligt svar.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...