Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Explorer kraschar


sweboss

Rekommendera Poster

När jag markerar en mpg-fil så kraschar explorer. Normalt ska ju en förhandsvisning visas till vänster, men det verkar som om systemet inte hittar vad det ska, med en krasch som följd.

 

DivX-filer funkar dock, med förhandsgranskning och allt.

 

Alla mpeg-filer går också att köra i Mediaplayer utan problem.

 

Jag har XP SP2. Jag tror inte att problemet är relaterat till SP2, eftersom felet uppstod en tid efter jag installerat SP2.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

 

Försök att öpna utforskaren, öppna verktygsmenyen/mappalternativ/filtyper och leta upp mpeg, kolla där vilka program där är accoiterade med mpeg filer, där är möjlighet att konfigurere detta under avancerade inställningar.

peer

 

[inlägget ändrat 2004-10-21 13:51:05 av Peer Pedersen]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla hur filassociationen för mpg filer ser ut, pekar säkert mot någon gammal, felaktig exefil för mplayer...

 

 

[____________________]

 

Mvh Ledin

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Det hjälpte dessvärre inte. alla mpeg-filer är kopplade till Mediaplayer och de startar också som de ska. Problemet uppträder enbart vid förhandsgranskningen, genom att Explorer kraschar. Mediaplayer tycks fungera helt som den ska.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Har hittat problemet!

 

Explorer pekade uppenbarligen på någon korrupt fil som hörde till en trialversion av Ulead DVD Player. Efter att jag avinstallerat denna, funkar allt som det ska.

 

Tack för alla tips!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...