Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Foto till DVD i DVD Builder


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

Är det någon som har gjort en DVD Slideshow i litet filformat. Jag har 650 MB bilder som i färdig DVD blivit 52 GB och det går inte att ändra så mycket i Roxio DVD builder.

 

Nån som vet hur man kan få ner filstorleken eller har tips på nåt annat program?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jag har använt Ulead Picture show, detta ger dock en VCD som du kan köra i en DVD-spelare. Det finns många andra program som skapar en bildshow.

 

Vad du kan tänka på är att du inte behöver så stora bildfiler för visning på bildskärm/TV, är väl runt 70dpi, kanske ska du göra en konvertering till mindre storlek innan, bränning? Eller minska antal bilder, ingen orkar väl titta på mer än 100-200 bilder åt gången? Kör i jpg, det syns ingen skillad på en TV.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen kan du slopa en massa konstiga övergångar mellan bilderna.Slopa även att lägga till ljud.Bara tar en massa plats på CD skivan.Använder också Ulead Picture show och är mycket bra.

Mvh Max12

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Tack för tipsen, Jag ska kolla om Ulead klarar att få ner storleken.

 

Problemet är att jag har en cd-rom med 8100 bilder som också skulle bli en foto.dvd så att ta bort antal bilder är tyvärr inget alternativ.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...