Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Byte Win95 till Win98


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

Skall byta operativsystem från Win95 till Win98. När jag försöker installera Win98 så ber datorn mig att istället skaffa en uppgradering från Win95 till 98 istället för helt nytt operativsystem. Om jag väljer att avinstallera Win95 först och sedan installera det nya, försvinner alla andra program då? Finns det något smartare att göra?

Tack på förhand

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

datakille_86

 

Om du ska avinstallera Win 95 helt är det nog bäst att formatera datorn, och sedan installera win 98. Är dock ej helt säkert hur man gör med Win 95...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

 

Tjaba

Om du vill uppgradera från Windows 95 till 98 skall du använda dig av en uppgraderingsskiva. Om du har en fullversion av Windows 98 bör du först avinstallera allt på hårddisken (eller formatera) och sedan installera Windows 98 och sedan alla andra program som du har haft...annars kommer du säkerligen att få problem.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

 

Som dom säger, det finns en särskild win98 för uppdatera från win95 annars får du köra en formatering och installera om från grunden. Tänk på att göra en partition med t.ex partion magic innan du formaterar som du kan spara undan document och annat som du inte vill ska gå förlorat, då allt försvinner vid en formatering.

 

 

Forza BoIS

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

 

Som dom säger, det finns en särskild win98 för uppdatera från win95 annars får du köra en formatering och installera om från grunden. Tänk på att göra en partition med t.ex partion magic innan du formaterar som du kan spara undan document och annat som du inte vill ska gå förlorat, då allt försvinner vid en formatering.

 

 

Forza BoIS

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...