Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

min hemsida...


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

hej.

jag håller på att göra en hemsida på http://home.tiscali.se/rjstuning , men det är en sak. jag kan inte få bilderna att fungera. jag är inte bra på att göra hemsidor, och jag använder ett skitprogram frontpage express (tog bara 1,5mb) mm. jag sparade filerna på datorn i en mapp som heter rjstuning, sen använde jag ws_ftp pro och la ut allt på servern, inklusive bilden. men sen så kan jag bara se bilden på min egen dator... på andras datorner så är det bara en vit lapp med ett rött kryss på i hörnet (ja ni ser själva om ni besöker sidan)... så jag gör uppenbarligen inte rätt. så kan nån so mvet hur man gör tala om det?

 

tack på förhand!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej! Jag har tittat på sidan och läst lite av koden. Jag tror att felet ligger i att du fefererar till att bilden skall ligga på src="file:///C:/RJs%20Tuning/focusmotor%20förminskad.jpg" . Jag tror ett av felen är att det verkar som om du refererar till att bilden skall ligga på C:, det är troligen din egen hårddisk vad jag kan se men det är lite svårt att förklara exakt hur det skall vara eftersom man inte kan se mappstrukturen.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

aa, fast jag kodar ju inte själv... det sköter ju frontpage express... vet du hur man gör i programmet för att det skall bli rätt??

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

jo, jag vet... men gratis :)

 

jag kan nog få det att fungera om jag bara vet vart ws_ftp pro lägger filerna... ws_ftp pro är ju ganska nytt... version 9.01 är det.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Markera bilden i Frontpage Express och sedan högerklicka på den och där väljer du 'image properties' och där ska adressen stå så att säga till bilden vid image source

 

Och det räcker kanske med att du bara skriver namnet på bilden där och inget annat..om den inte ligger i en mapp på servern..

Ändra namnet på bilden också så att den heter till exempel focusmotor istället.

Och att du har lagt upp den på servern + att den inte ligger i någon mapp där om du då inte vill ha det så förstås.

home.tiscali.se/rjstuning/focusmotor.jpg

 

med extra mapp så fyller man bara på:

home.tiscali.se/rjstuning/bilder/focusmotor.jpg

 

 

* The Future Is Here! *

[inlägget ändrat 2004-09-29 23:27:36 av Humanoid]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...