Guest idgadmin Posted September 28, 2004 Share Posted September 28, 2004 När jag installerar service pack 2 slutar intenet anslutningen att fungera. det är inte brandväggen som är felet, Hjälp Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest idgadmin Posted September 28, 2004 Share Posted September 28, 2004 Det är svårt att svara när du inte säger vad som händer! Har du modem? ringer det upp? Har du bredband? Får du inte upp någon inloggningsruta isf? Är det det som är felet är det pop-up blockeraren i Explorern som hindrar inloggningsrutan att komma fram. Det fixar du i verktygsmenyn i Explorern. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest idgadmin Posted September 29, 2004 Share Posted September 29, 2004 jag har ett kabel modem. "kabelnätet" anslutningen är på 8 mbit Det går att annsluta till internet. (svar jag, inloggningenrutan kommer upp.) Problemet är att internet stängs ner efter sisådär 5-10 minuter. jag vet inte varför, det är det som är problemet inlogningsrutan är inte av popup slag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Amos Bronson Alcott Posted October 2, 2004 Share Posted October 2, 2004 Hej rally_chrille Jag installerade sp2 och fick samma problem som du. Har du hittat någon lösning på det??? Jag har avaktiverat Windowsbrandväggen (har en annan). Internet fungerar helt normalt i 5-10 minuter, sedan liksom *dör* det. Inga länkar fungerar, allt är stendött. Men Internetuppkopplingen har INTE stängts av utan är på. Har inga virus eller spioner eller något sådant heller. Kan inte ha med popups att göra, eftersom ALLT slutar fungera. Enda sättet att få igång det är att starta om datorn och ansluta igen, då fungerar det 5-10 minuter igen. Har Glocalnet ADSL 0.5 Mbit och kör via USB-modem. Detta började med sp2. Tar jag bort sp2, så fungerar allt felfritt. Men installerar jag det igen, så samma elände igen. Mitt Windows XP pro är helt nyinstallerat, så det finns minimalt med program installerade som kan krångla eller ställa till det. ha de Amos [CITAT]När pengar talar är sanningen stum Ryskt ordspråk[/CITAT] Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.