Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

banta xp


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

Vad finns det för program för att banta XP så det går att använda på en dator med 233mhz? Har bara 64mb ram.

 

Tacksam för svar!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jag tror inte att xp kommer att flyta på vidare bra på den där datorn, men om du ändå vill försöka så finns ett program som heter nlite (gratis) som låter dig skapa en installations skiva med endast valda komponenter.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Hej

 

Jag har testat det med ungefär samma dator som du, Men jag hade 192Mb! Visst gick det men lite segt var det allt!

 

Ha det!

Helren

 

Det finns många som anser det vara förmer att hållas för mästare än att vara det

AMD Athlon Barton 2,17Ghz,1024Mb Ram, 120+80Gb,Radeon 9600 256Mb

AMD Athlon 1,8Ghz + 256Mb SDRAM, Geforce 32MB, 40G

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

64 Mb är inte mkt men testa, körde tidigare med en 233 med 192 Mb precis som Helren. Gick som sagt lite segt, men funkade! ;)

 

 

<^> To Boldly Go Where No Man Has Gone Before <^>

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Home borde funka bäst eftersom det kräver mindre minne.

 

---------------------------------------

"Cheating is like masturbation. Feels good while you're doing it but once you're finished it only emphasizes how empty and shallow your life really is."

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jodå, på min gamla Pentium 2 @ 166 MHz och 32 MB RAM gick det utmärkt att köra Windows 95b. Idag duger den knappt som brandvägg. Sorgligt...

 

---------------------------------------

"Cheating is like masturbation. Feels good while you're doing it but once you're finished it only emphasizes how empty and shallow your life really is."

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Har kört XP på 128MB minne och 350MHz processor.... det gick men var otroligt segt så jag tycker att du isåfall ska köra 98SE på 64 2000 går bra på 128 och XP ska man ha 256 eller mer till.... spec med antivirus.

 

För övrigt har jag en gammal Dell Latitude XPi.... 133MHz 16MB minne som win 95 flyter på aldeles utmärkt på.

 

 

 

 

IBM = I Blame Microsoft

 

[inlägget ändrat 2004-09-12 11:38:56 av madcat]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

när jag startat 95b så va det mindre än hälften av minnet kvar, kanske 12 mb.

sen med oe, ie och winamp igång så va det "viss" fördröjning i windows.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...