Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Warcraft 3 TFT som hakar upp sig..


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

Tja!

Jag har haft problem senaste tiden me mitt WC3 TFT. Har kunnat spela det prob.fritt i ett par år men nu har det börjat hänga sig å så när ja lirar på B-net eller också i LAN. Single funkar har ja för mig, iaf bättre än de andra.

Det som händer är att allt börjar lagga, sen fastnar det helt, sen tar det nåra sekunder och sen blir det svart med undantag för några bitar terräng som syns. För de andra som spelar laggar jag ur och jag personligen måste slå av datorn. Kan inte använda Ctrl+Del eller alt+f4. Efter ett bra tag kommer skrivbordet upp igen och WC3 tabbas ner och så kommer en Windows error-ruta upp. Skärmens inställningar är då sämsta möjliga och jag måste starta om, går inte att ändra. Händer varje gång ja kör.

 

Dock ominstallerade jag WC3 TFT häromdagen och det funka som vanligt igen i en vecka ungefär men nu börja problemet igen. Jag har kikat mina drivrutiner (högerklick Min datorn - prop. - Hardware - Device manager och sedan har ja testat uppdatera men den säger att d inte finns nån ny uppdatering.

 

nåja nån som vet va man ska ta å göra? Mitt grafikkort e ju inte världens bästa, ett GForce3 Ti 200

 

[inlägget ändrat 2004-09-09 19:25:46 av Nicke18]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ladda ner senaste DirectX (http://www.microsoft.com/directx) och drivrutiner (http://www.nvidia.com/content/drivers/drivers.asp).

Du installerar drivrutinerna genom att helt enkelt starta installationsprogrammet.

 

---------------------------------------

"Cheating is like masturbation. Feels good while you're doing it but once you're finished it only emphasizes how empty and shallow your life really is."

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...
Gäst idgadmin

okej, jag laddade ner drivrutinerna och updaterade DirectX. Problemet kvarstår men jag har ett annat problem som inträffar mer frekvent och det är att när jag spelar på B-net så helt plötsligt hakar spelet upp sig och sen får jag upp bluescreen i en bråkdel av en sekund med vit text på och sen startar datorn om.

Jag vet att det har med mitt grafikkort att göra för det står det i recoveryrutan, där man kan felanmäla till microsoft. Och under bluescreen står det att någon hårdvara inte sitter som det ska eller nåt eller iaf att det inte funkar ordentligt.

 

Jag vill minnas att när jag bytte grafikkort så kan jag ha missat att avinstallera de gamla drivrutinerna. Kan det kan vara där felet ligger?

Vad är det man avinstallerar i så fall och vart?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...