Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Port 25


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

Mitt problem är att något program blokerar port 25 så att jag inte kan skicka mail via smtp-servern(bostream). Jag har kopplat bort min router så det är bara min PC och modemet. Jag har ominstalerat nätverkskortet, brandvägg(XPs inbyggda) och virusprogramet är avinstalerat men ändå så är det något som blockerar utgående mail på port 25. Har någon ett förslag på lösning eller vet något bra diagnostikprogram som kan visa vad det är som blockerar porten. Tack

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Om du har egen server:

 

ISP'arna har börjat blockera denna port, för att de mailservrar som är oskyddade, inte ska kunna kapas för att skicka skräppost bl. a.

eftersom detta genererar en kraftig belastning på Internetoperatörens nät. Då skulle ISP'en behöva uppgradera, och det KOSTAR.

 

Det står även i avtalet, när man ansluter, att man inte får ha server.

 

*Skönt att slippa grannar med server*

 

Annars har du antagligen inte rätt inställningar för login.

Har du frågat bostream?

 

 

 

[inlägget ändrat 2004-08-30 20:15:04 av nw.81]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Jag skall göra några förtydliganden till mitt problem.

Jag har inte satt upp en egen mailserver utan jag, försöker, använda mitt konto hos Bostream. Bostream har valt, till skillnad från många andra, att inte blockera port 25 utan använder den till sin smtp och adressen är rätt. Tack för hjälpen!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...
Gäst idgadmin

 

Vet inte om det har löst sig för dig. Annars kan du prova denna amtp adress "mailrelay.bostream.com" Givetvis utan taggar. Jag kör den o det funkar perfekt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Blev fel i förra meddelandet. Ska vara så hära i stället. Vet inte om det har löst sig för dig. Annars kan du prova denna smtp adress "mailrelay.bostream.com" Givetvis utan taggar. Jag kör den o det funkar perfekt.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Tack Galax!

Nu fungerar min mail perfekt.

Tur att det finns människor som kan ge vettiga lösningar på problemen, inkluderar inte de som jobbar på Bostreams support.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...