Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Explorern skär efter uppdatering med SP2


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

Har någon varit med om detta? Efter ha uppdaterat Win XP:t till Service Pack 2 började internet explorern plötsligt att låsa sej och kastar upp felrutan. Då blir det bara att välja om man vill skicka felrapport eller inte och så släcks explorern ner. Otroligt störande, kan hända emellanåt varje minut, eller en gång i timmen. Följande info får man ut ur felrapporten:

AppName: iexplore.exe

AppVer:6.0.2900.2180

ModName: mshtml.dll

ModVer: 6.0.2900.2180

Offset: 000ad6d1

Following files will be included in this error report:

C:\DOCUMEN~1\LOCALS~1\TEMP\caca_appcompat.txt

 

Är det bara att installera om hela xp:t eller skulle någon veta någon enklare lösning?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Hej

 

Jag skulle nog rekomendera att avinstallera SP2!

 

För jag tror att det är det som orskar problemet!

 

Då det inte är fullt utväcklat ännu!

 

Ha det!

Helren

 

Det finns många som anser det vara förmer att hållas för mästare än att vara det

AMD Athlon Barton 2,17Ghz,1024Mb Ram, 120+80Gb,Radeon 9600 256Mb

AMD Athlon 1,8Ghz + 256Mb SDRAM, Geforce 32MB, 40G

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

testa ominst ie.

vid dessa fel kan det va vers på filen som är fel men i ditt fall tror jag inte det. jag har inte ie6 så jag kan inte kolla vilken vers man ska ha

 

personligen skulle jag ta bort sp2, eller jag skulle snarare aldrig inst det...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det låter som om du har en beta-version av SP2 och det är i så fall en utvärderingsversion. Gör som Helren skriver och invänta den skarpa versionen som kommer att släppas inom kort. Angående artikeln som bmhson hänvisar till så kunde jag inte öppna den men jag antar att det handlar om programkompatibilitet med sp2 och i så fall så tycker jag att det är konstigt om inte Microsofts egen webbläsare skall fungera med uppdateringen.

 

 

[inlägget ändrat 2004-08-28 12:21:05 av supporter]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Sören!

Vad händer egentligen om man s-r i att installera Service pack 2, eftersom det tydligen bara orsakar problem?

Ha det gott och sköt om dig och de dina

Hs Hasse

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Tack till er alla!

Bestämde mig för att formatera och installera om Win XP:t med alla uppdateringar. Det visade sig att Service Pack 1 tydligen inte längre går att ladda ner utan jag är "tvungen" att installera SP2 igen. Hoppas att det funkar denna gång. Nu har jag nämligen inga andra program installerade så det skall bli spännande att se vad som händer då jag har "ren installering".

 

Har faktiskt före första installeringen av Service Pack 2 haft lite problem med att det låste sej men efter denna SP 2 blev det som sagt helt hopplöst. Hoppas det funktionerar nu...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Ja, det gick som jag inte hoppades! Precis samma fel fast jag inte hade ett enda program installerat förutom ADSL + Windows XP Professional (Engelsk version).

Uppdateringen är den slutliga och är från Windows update. Storleken 110 MB och tar ca 1½ timme att installera. Det går nog att lämna SP 2 oinstallerad och Service Pack 1 finns att installera i Windows update om man väljer att inte installera SP 2:an...

Otroligt skickligt av Microsoft att egna explorern inte "tål" SP 2:an...

 

[inlägget ändrat 2004-08-28 16:29:37 av prisma]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

men det va väl inte den färdiga sp2 du inst!? är svaret ja så tycker jag delvis att du får skylla dig själv.

 

även när den färdiga vers finns tillgänglig så är det inte säkert att den funkar problemfritt så avakta ett tag. det lär ju märkas här hur bra sp2 är...

 

[inlägget ändrat 2004-08-28 20:51:57 av 927]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Det ÄR den slutliga! Den finns att laddas ner från Windows Update! Jag kör nämligen den engelska versionen och denna uppdatering släpptes i början av veckan på update. Har funnits i flera månader som beta... Tyvärr...

Windows update envisas hela tiden med att installera den...

[inlägget ändrat 2004-08-28 21:23:25 av prisma]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara att beklaga i så fall. Jag är medveten om att den engelska versionen redan är släppt och det var ju olyckligt att du hade den engelska varianten av XP. Hoppas att dom gör vissa förändringar.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

ok. jag kör 2k så jag är inte så uppdaterad på xp

 

vadå envisas!?

det är ju du som väljer va som hämtas och inst på din dator.

om du har tjänsten alerter igång så är det ju bara stoppa den

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Ja, det har jag gjort nu. Men man skulle ju kunna kräva att en 100% ren installation av Win XP Pro med inte en enda extra drivrutin eller något program installerat ens skulle fungera med Microsofts slutliga släppta version av Service Pack 2, eller tycker ni det är för mycket begärt??

Man köper ju inte dyra programvaror som inte är "färdiga" som man sedan får "färdiga uppdateringar" till som gör att man till sist hamnar att formatera om hela jäkla systemet! Blir nog piratkopierat nästa gång... Sorry Micro

 

[inlägget ändrat 2004-08-28 22:40:28 av prisma]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du hört talas om begreppet "moment 22"? Det är i varje fall något ditåt som det här verka barka (åt skogen).

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...