Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Norton Recycle bin Problem (kanske)


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

Jag vet inte om problemet jag har beror på Norton Protected Recycle Bin eller inte, men jag tror det. När jag tar bort stora mängder filer från hårdisken hamnar 1500 filer i papperkorgen, sedan är det stopp där. När sedan datorn fortsätter att ta bort filer får jag ingen mer plats på hårdisken. Jag har självklart tagit bort alla filer som ligger i papperskorgen efteråt. Senast nu hade jag gjort en backup av en hårdisk för att byta till en större. Detta resulterade i att när jag skulle ta bort filerna från backuphårdisken förlorade jag 15 GB. Om man kör en chkdisk eller bara egenskaper på enheten står det att jag använder 66 GB, men om jag markerar alla filer (inkl dolda) använder jag bara 51 GB.

Någon som har ett bra förslag på detta? Det har hänt ett flertal ggr förut och resulterar varje gång i att jag måste formatera om hårdisken i fråga.

 

Även testat att ta bort hela norton efter att jag förlorat platsen, men det gjorde ingen skillnad alls.

 

Tack på förhand /Tommy

 

[inlägget ändrat 2004-08-24 13:35:21 av Blueie]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Ditt problem är att när tar bort så mycket filer gör windows en säkerhetskopia därför har du mindre utrymme du kan ta bort dom(omdu har Xp)

genom att gå in på den här datorn, höger klicka sedan system återställning

klicka av övervakning av hårrdiskarna sedan tömms alla utom den senaste.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...