Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

HP OfficeJet Pro 1150 C


Jerry Olsson

Rekommendera Poster

Jerry Olsson

Jag har ett problem som håller på att knäcka mig. Vi har en HP OfficeJet Pro 1150 C kopplat till vårt nätverk. Jag letar nu febrilt efter drivrutiner för Windows 2000. Går man in på HP:s hemsida så finns det ingenting. Jo, om man registrerar sig och så, men det vägrar jag, jag vill inte komma in i deras register och få en massa mejl. Min undran är om någon vet var man kan få tag på de rätta drivrutinerna för HP OfficeJet Pro 1150C så att det passar även Windows 2000. Det HP erbjuder på sin hemsida funkar inte. Tack på förhand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu förstår jag inte alls... Det är bara att gå rakt in och hämta dem - man behöver inte registrera sig det minsta.

 

Gå till www.hp.com tryck på stora orange knappen - "Drivers". På nya sidan skriv bara in "officejet pro 1150c" och tryck retur. Voilá!!

Det du möjligtvis kan registrera dig själv för är att automagiskt få mail om när det har kommit en uppdatering av just den drivrutin du är intresserad av.

 

Testa den här länken så får du filen direkt: ftp://ftp.hp.com/pub/all_in_one/software/AIO2000-1150.exe

 

PS: Jag hoppas att du inte måste ha svenska drivisar - då skjuter man sig oftast i foten när det gäller HP, tyvärr.

[inlägget ändrat 2001-06-06 12:17:13 av Enigma]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jerry Olsson

Tack för era tips, men jag har redan testat dem. När jag installerar den fil som ni föreslår så kommer jag i alla fall inte åt .inf-filen. Det är alltså inga drivrutiner med. Helkonstigt!

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det bara är skrivaren du vill installera utan att köra installations-programmet kan du testa lägga in Microsofts drivrutin för Deskjet 550C... Detta ska tydligen funka enligt HP..

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, efter att ha läst instruktionerna för filen på hemsidan så framgår det att detta inte är drivrutiner. Du skall använda de drivrutiner som följer med Win2K - det är ju ändå HPs egna - och sedan har du med den här filen lite tillbehörsprogram.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jerry Olsson

Tack Enigma!

Du hjälpte mig! Jag löste detta genom att fejka först en lokal skrivarinstallation. Då fick jag ju drivrutinerna av Win 2000 direkt! Sedan så gick jag på fliken portar och helt enkelt lade till IP-nummer och skrivarnamnet som den har på nätverket och vips så funkade det!

Tack alla för de idéer ni gav mig!

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...