Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Uppgradering av Datorn


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

Hej!

 

Jag har en Fujitsu Siemens, 1gh och ett G-Force 2 grafik kort.

Jag spelar ganska mycke dataspel men nu börjar de bli ett problem, när man läser på baksidan av spelen börjar mitt system likna minimikraven på dom nyare spelen.

 

Vad ska jag göra för att få min data bättre för spel?

 

Köpa nytt grafik kort?

Eller helt ny processor?

 

´Vad ska jag ta mig till?

 

 

//Andreas

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Jag föreslår att du ska byta både processorn och grafikkortet. Köp ett uppgraderings paket från tex komplett där får du med nytt moderkort,processor och mer minne. Sen så köper du dig ett nytt grafikkort helst ett 9800pro. Nu vet jag inte hur mkt pengar du har men det är bara ett förslag.

 

Grafikkort: http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=120304&cks=PRL

 

Uppgraderingspaket:

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=118781&cks=PRL

 

PS Du bör ha minst 512mb minne för att spelen ska flyta bra

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Om du inte vill köpa en helt ny dator så rekommenderar jag att du byter ut alla viktiga komponenter i datorn. Bildskärm och andra tillbehör behöver du inte köpa nytt om du inte vill. Du behöver antagligen nytt moderkort för att de nya komponenterna ska passa. Ny processor närmare 3 Ghz, minst 512 RAM minne och ett nytt grafikkort. Ifall du inte har Windows XP i din dator så borde du köpa det också eftersom XP är bättre för spel än tidigare windows versioner. Nyare spel kräver allt mera utrymme så en större hårddisk t.ex. 120 GB skulle vara bra. Vilka komponenter du köper beror ju förståss på hur mycket pengar du vill satsa.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

 

De nya generationens grafikkort kommer nu så om du kan vänta så tycker jag att du ska göra det. Detta är mer en parantes till dom andras svar.

 

/Zleeping

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...