Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Uppkoppling till bredband


Sigward

Rekommendera Poster

 

Hej!

 

Jag vill slippa skriva in användarnamn och lösenord när jag loggar in på mitt bredbandsabonnemang. Hur gör jag?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Användarnamn och lösenord skall du ha fått från din Internetleverantör. Tänk på att det är olika abbonnemangsuppgifter på själva internetuppkopplingen och e-post.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Sigvard!

 

Vet inte vilket Office-program du använder men jag själv har Office 2000 Pro och där fungerade det som så att första gången jag anslöt till Internet och skrev in det användarnamn och lösenord jag fått ifrån min bredbandsoperatör (i det här fallet comhem) så dök det upp en dialogruta som frågade om jag ville att dessa skulle sparas. Markerade detta alternativ och nu kommer de upp automatiskt när jag loggar in och med ett klick är jag uppkopplad.

 

Hälsningar

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I Internet Explorer:

Verktyg---Internet-alternativ...Innehåll---Komplettera automatiskt---Markera "användarnamn och lösenord för formulär" och "Fråga om jag vill spara lösenord".

Då behöver du inte skriva in uppgifterna på nytt varje gång.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Hej!

 

Tack CÅ för din lösning av mitt lilla problem! Nu funkar uppkopplingen automatiskt. Tack!

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ladda hem IClogin härifrån: http://iclogin.sourceforge.net/ . När detta är installerat så startar du detta pgm & då får du 1:a gången fylla i anv-namn & lösenord i detta pgm. Fyll även i att det ska startas med Windows om du vill bli uppkopplad direkt du startar burken. Annars skapar du en genväg någonstans lätt-tillgängligt (skrivbordet/aktivitetsfältet) & klickar på denna g-väg. När du gör det så får du en gul-röd ikon i systray (vid klockan) som blir gul-grön då uppkopplingen är klar. Högerklick på denna ikon ger dig ett extra val: Starta om DHCP. Startar om £dubbelfnutt£namnservern£dubbelfnutt£ så att du får en ny IP-adress om £dubbelfnutt£lånet£dubbelfnutt£ försvunnit. Har använt mig av detta pgm i 1,5-2 år nu & helt utan problem.

Man ska va som man é,

då man inte vart som man skulle...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...