Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Issas.exe


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

Tjena!

Jag har ett virus hemma som jag måste få bort. Skulle bli väldigt glad om ni kunde hjälpa mig. Viruset tror jag heter Sasser, det kommer iaf upp ett felmeddelande angående Isass.exe . Jag vet ungefär hur det fungerar och så, men vet inte hur jag ska få bort det.

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Jag har alldrig fått virus, det får man bara om man är en noob och inte vet vad man har en dator till, Alt. inte veta vad AntiVirus och BrandVägg är!!!

 

Om microsofts programare vore arkitekter skulle världen rasa ihop efter ett besök av första hackspett =P

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Tjena!

Jag har laddat hem verktyget men det stod att den inte hittade något virus. Visserligen var det länge sen felmeddelandet kom ut och datorn stängdes ned, men Isass.exe ligger fortfarnde kvar i aktivitetshanteraren.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Tjena igen!

Tack för alla frågor du har besvarat hittills. har dock några till som jag hoppas du orkar svara på. Jag funderar om någo/några av dessa processer är virus.

 

MPDBmgr.exe

cisvc.exe

mpservic.exe

nvsvc32.exe

msmsgs.exe

svchost.exe

spoolsv.exe

Navapsvc.exe

cidaemon.exe

smss.exe

csrss.exe

qttask.exe

ctfmon.exe

ccApp.exe

Vet Tray.exe

CMESys.exe

winlogon.exe

ccEvtMgr.exe

alg.exe

 

Förutom dessa ligger även Issas.exe kvar, men det vet jag ju tack vare din hjälp att det är ett virus. Körde förresten scan på trend micro. Den hittade inget virus. Ska jag ta bort filen Issas.exe själv eller ska jag låta den ligga kvar?

 

Tack på förhand!!!!!!

Robin Forslund

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen..

 

Det är lugnt..

Jag orkar svara på alla frågor du orkar ställa..*ler*

Under förutsättning att det är något jag kan, alltså..så spel är uteslutet..*skrattar*

 

Angående dina filer..

Visst går det att kontrollera om det är virus eller inte, men bara namnet hjälper inte.

 

Ett sätt för virusmakarna att få ha sitt virus kvar i tex din dator, är att använda samma eller liknande namn som legitima processer/filer.

 

Dock brukar dessa, om namnet är samma, placeras på ett annat ställe än den riktiga.

 

Så helst skall man inte skriva av namnet, utan kopiera in det, och helst med hela sökvägen.

 

Men om du har gjort en onlinescanning så är du 99.9% säker på att du inte har virus...

 

Dock kan man drabbas av olika typer av spyware/malware och annat otrevligt.

Men återigen så är det otroligt svårt om man bara har process-/filnamn...

 

Du kan ladda hem HiJack This:

http://www.spywareinfo.com/~merijn/downloads.html

 

Sedan dubbelklickar du på filen, så att programmet startar.

 

Klicka sedan på "Scan" och sedan på

"Save log".

Kopiera in loggen här, så får du hjälp med att tolka den.

 

Tag inte bort något själv, det mesta tillhör systemet.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...