Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Säkerhetsuppdatering för Microsoft Windows (KB8231


hejpådig32

Rekommendera Poster

Hej datafreak32 :)

 

Jag har för mig att den kan hittas i kontrollpanelen (lägg till/ta bort).

 

Lägger även en länk ang (KB823182) där du kan kontrollera var den lägger sig informationen finns lite längre ner på sidan.

Men den skall hittas i kontrollpanelen (lägg till/ta bort) titta där först.

 

http://www.updatexp.com/kb823182.html

 

MVH/Malou

***** Ha En Fortsatt Underbar Dag *****

 

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hejpådig32

Jag har redan kollat i kontrollpanelen uppdateringen finns där men det finns ingen "Avinstallera"-knapp

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej datafreak32 :)

 

Leta upp KB823182 i kontrollpanelen->lägg till/ta bort. Markera KB823182 tryck på lägg till/ta bort-knappen sedan ok-knappen, eventuellt behöver du starta om datorn.

 

MVH/Malou

***** Ha En Fortsatt Underbar Dag *****

 

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hejpådig32

Jag har kollat i lägg till/ta bort program-listan. jag har markerat uppdateringen KB823182 men det går inte att avinstallera den eftersom det inte finns någon "lägg till/ta bort/avinstallera"-knapp.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej datafreak32 :)

 

Finns det ingen (lägg till/ta bort knapp)???

Den skall finnas strax nedanför programrutan i lägg till/ta bort.

 

MVH/Malou

 

***** Ha En Fortsatt Underbar Dag *****

 

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hejpådig32

På dom flesta uppdateringarna finns det men inte på KB823182. Det är så att uppdateringen blev "misslyckad". Jag besökte Windows Update och klickade på "Visa tidigare installationer" i menyn och det stod att just KB823182 var misslyckad så den var inte korrekt installerad. Jag har provat att installera över den men det står samma sak på Visa tidigare installationer.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej datafreak32 :)

 

Ok.

 

Men den finns med på lägg till/ta bort listan i din dator?

 

Gör så här (få se om det hjälper):

Gå in i tempmappen och titta om du hittar den där.

Finns den där, markera den, klicka på delite-knappen. Töm papperskorgen eventuellt starta om datorn.

 

Sedan:

1: Gå till start ->sök->filer och mappar.

2: Menyn Sök: alla filer kommer upp. Välj fliken (Namn och platser)eller vad den nu heter hos dig.

3: I fältet Namn skriver du in KB823182, I fältet (Sök i) väljer du den här datorn, klicka på sök nu-knappen.

4: Om KB823182 hittas, markera den och delita den. Töm papperskorgen eventuellt omstart av datorn.

 

Vidare kan du gå in i (registereditorn) och söka på KB823182, då den hittas, markera och delita. För att upprepa sökningen i registereditorn tryck på F3-knappen så fortsätter sökningen.

Då sökningen är klar, töm papperskorgen, starta om datorn.

 

Förhoppningsvis skall det här hjälpa.

 

OBS: Var noga med vad du delitar i registereditorn. Kontrollera mycket noga så det är rätt saker du tar bort där.

 

MVH/Malou

 

***** Ha En Fortsatt Underbar Dag *****

 

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej

det går att ta bort detta på följande sätt:

1: Gå till start ->sök->filer och mappar.

2: Menyn Sök: alla filer kommer upp. Välj fliken......Namn och platser

3: I fältet Namn skriver du in KB823182, I fältet (Sök i) väljer du den här datorn, klicka på sök nu-knappen.

4: Om KB823182 hittas, markera den och delita den. Töm papperskorgen eventuellt omstart av datorn.

det måste gå utmärkt..och lycka till

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hejpådig32

 

Men den finns med på lägg till/ta bort listan i din dator?

 

Japp den finns. har också sökt efter uppdateringen och det hittades 3 filer.

KB823182.log - ligger i C:\WINDOWS

KB823182Uninst.log - ligger i C:\WINDOWS

KB823182.cat - ligger i C:\WINDOWS\system32\CatRoot2\{F750E6C3-38EE-11D1-85E5-00C04FC295EE}

 

 

Ska jag ta bort dessa????

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Malou_031

Hej datafreak32 :)

 

Ja, du kan ta bort dem.

Det är mycket möjligt att du får upp ett meddelande om att disken är full eller något liknande.

Men då är det bara till att tömma papperskorgen, starta om datorn, och göra om proceduren tills alla KB823182 är bortrensade.

 

Då du fått bort den sista KB823182 töm även papperskorgen då också, och starta om datorn.

 

 

 

 

MVH/Malou

***** Ha En Fortsatt Underbar Dag *****

 

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla in det här dokumentet:

 

http://download.microsoft.com/download/1/6/2/1629d13a-dc5e-4dc6-a2a4-a6784942b94e/Additional_Info_Q823182.RTF

 

Där finns angivet vilka filer som installeras och vilka registerändringar som görs. Genom att manuellt ta bort dessa borde det gå att ’avinstallera’ hotfixen. Gör dock en backup av registret innan du pillar i det…

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...