Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

9800 pro + counter-strike


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

Hejsan har försökt ett bra tag nu att slippa fpsdropsen jag får i CS i 640 x 480 upplösning.

 

Jag har 99 fps men det krävs inte mycket för att den ska sjunka till 80 eller t.om 60. Mitt gamla Geforce 2 klarade det nästan bättre och jag borde få mer eftersom mitt kort e ett av dom bästa.

 

Jag har en Amd XP 1700+, 1 GB Ram o så 9800 Pro 128 mb. Catalyst 4.4

 

Om nån vet nått konkret jag kan göra vore jag tacksam för all hjälp

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Tjena, jag kan ditt problem... din processor (Amd XP 1700+) är helt enkelt för klen för grafikkortet (9800 pro). prova med att byta ut din processor till en 2400+... funkar inte det så kan du alltid adda mej på msn Emil_boy@hotmail.com.

 

[inlägget ändrat 2004-04-19 09:12:37 av Overflow]

[inlägget ändrat 2004-04-19 09:14:00 av Overflow]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

 

ja sätter 20 spänn på att min 1.4ghz amd med sdram lätt hade pallat med ett 9800pro kort.

 

hans prolle e för inte för slö skulle jag tippa på...dock kan han juh klocka den om han vill vara säker=)

 

ATI och dx8 spel= dåligt...och ati har problem i spelet cs...

många sär att om man kör catalyst så ska man prova omega då det ska fixa ... droppen. jag säger länge leve catalyst men... det kanske man ska ta med en nypa salt=)

prova omega...

 

sen kan man bla bla bla ändra agp:n till 4x om den körs i 8x..

sen kan man ändra minnet i bios till 64 om det nu kört på 128, dock tror jag inte på detta sista själv...

 

visst kanske inte hjälper men... klart man provar om man nu vill spela cs=)

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Som Overflow säger så är din processor för slö för att kunna utnyttja ett 9800pro helt. Men det har nog inte med saken att göra. Oftast så är det inställningar man behöver finjustera för att få ett 9800pro att funka bra med cs.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

 

Jag ska köpa en ny processor imorrn, en Amd XP 2800+ Barton o den borde väl räcka? =)

 

Det är rätt irriterande att mitt 9800 pro presterar sämre än mitt gamla Geforce 2 i Cs. Jag vet att Ati har problem me Cs men jag vet folk som har 300 fps i cs me Radeon så det borde gå o fixa tycker man.

 

Har testat det me omega och AGP 4 osv

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

 

det är en stor jävla skillnad på att en dator inte kan utnyttja grafikkortet fullt ut, och inte kan använda det pga processorn är så slö att spelen laggar och inte hinner med.

 

när grafikkorten kom eller redan när 9700pro kom så var det så bra att alla processorer som i regen fanns på marknaden var flaskhalsar.

 

att ens nämna att en 1700xp är en så stor flaskhals att man skriver att personen bör köpa ny processor det är helt fel och göra.

folk med 9800pro, och en 2.5 eller 3ghz datorer har samma fel med cs som han nu har med sin 1700mzh dator.

 

därför kommenterade ja det på de sättet och anser därför det var fel skrivet av overflow, som skriver det som en lösning.

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

 

Eftersom så många har samma problem som jag, t.om me monsterdatorer (som inte ska behövas för ett sjukt gammalt spel som CS) måste det väl finnas en lösning? eller ska man dras me detta problem om man har Ati?

 

Jag känner god lust o dumpa grafikkortet för ett Geforce FX 5900 XT eller liknande men jag vill ändå kämpa vidare.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

 

har du provat det jag sa då?

buta till omega eller ställa ner eventuella inställningar?

 

menar...chansen finns att de går bättre då

 

värt att prova OM du nu vill spela cs=)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

 

Nu me nya processorn (2800+) och Vsync OFF samt lite annat smått o gott har jag 100-300 fps i CS o allt e grymmt :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...