Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Router problem


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

Hej!

 

Jag har ett väldigt irriterande problem, det är så att lite då och då disconnectas jag från internet, program som t.ex msn och irc blir lätt utsatta.

Jag har Bostream 0,5 och Router Dl-804v D-Link delad på 3 datorer (inklusive min).

Men det är bara jag som har problemet med att jag disconnectas, detta kan ske från varje minut till stora uppehåll på flera timmar.

Problemet har börjat gå mig på nerverna och jag skulle vara mer än lycklig om jag fick hjälp att lösa det!

Tack på förhand!

/Olle

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

 

Ja de andra är anslutna till internet hela tiden och märker inte av detta problem, kan det vara några inställningar jag missat? och så fall vilka? eller kan ta va nätverkskortet som är fel eller något liknande?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

 

Nätverket rullar på som vanligt, som jag sa ovan de andra märker inte av det, det är inte så att mitt internet dör över en lång tid lr kort utan bara lägger av sen går in igen, disconnect/ connect, kan vara grymt jobbigt när det händer i följd flera gånger.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

 

Jag menade kan du se dom andra datorerna och viceversa, hur ser det ut om du loggar in på routern när det händer, finns din dator med?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

 

Jag har aldrig testa att logga in där när jag disconnectas, ( jag är inte så där jätte bra med datorer ;D ) men hur ser jag om min dator är med?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Har inga "Attached Devices" men har Device information och Device status... på Device Status står det 3 olika "Lan ip" och "Mac" så jag antar att det är den du syftar på?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

 

Okey stefan nu har jag lägg till den i registret, funkar det är du gud! får jag virus är du djävulen ;D .. så nu är det bara att vänta och kolla om jag disconnectas?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

 

Du har inte skrivit vilken router du har, men dom brukar ju ha 4 portar och du har 3 datorer, isåfall kan du väl flytta din dator till det lediga uttaget.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

 

Bara flytta sladden?.. lr måste jag öppna ngn viss port då? (håna mig inte för min inkompetens) och hur öppnar jag då porten?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

 

Jag har D-Link Dl-804V glömde nämna det sry!

VPN STATUS

WAN Ethernet: No Connection Active

Asynchronous: No Connection Active

DHCP LOG

LAN IP: 192.168.0.101 . MAC: 00:04:61:47:3E:0D

LAN IP: 192.168.0.100 . MAC: 00:04:61:47:3E:DA

LAN IP: 192.168.0.102 . MAC: 00:10:B5:5D:00:E2

 

Så ser det ut på min "Device Status"

[inlägget ändrat 2004-04-19 21:59:31 av Olfen]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

 

Om det är ngt mer du behöver om min router eller "Device status" eller någon av de flikar som finns på router så säg till... börjar vekrligen tröttna på datorn nu.. dc funkar inte, msn funkar inte, inget funkar förutom webbläsaren men den är ohyggligt seg..

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

 

Jag själv börjar bli hysterisk för jag hittar den inte...

Det är min käre bror som brukar ha hand om vårt internet och han har farit till Afrika och lämna mig med denna tunga börda!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

 

hade lite svårt att få upp det där med manuallen .. om du kmr fram till något så hör gärna av dig, jag ska försöka hitta min manuall till imorrn, tack än en gång!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

 

La märkte till att en sak hade ändrats på "Device Status"

VPN STATUS

WAN Ethernet: No Connection Active

Asynchronous: No Connection Active

DHCP LOG

LAN IP: 192.168.0.100 . MAC: 00:04:61:47:3E:DA

 

De två andra datorernas ip o mac hade försvunnit

 

 

[inlägget ändrat 2004-04-19 23:02:33 av Olfen]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Är inte säker på om det har någon större betydelse, men är de tilldelade IP adresserna till respektive dator, låsta (har du alltid samma IP mot routern)?

 

Vill du ha 100Mb till din hemsida?

Besök http:\\uplinken.myftp.org

 

[inlägget ändrat 2004-04-20 21:04:34 av DataDanne]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...