Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

USB problem!


Lt.Jugulator

Rekommendera Poster

Lt.Jugulator

Har ett trist problem med mina USB portar, när jag kopplar in vissa saker som nu senast min ny inköpta Mp3 spelare så startar min dator om. Har provat olika portar men samma sak händer. Började med att testa USB 2.0 porten och sedan testat övriga. Problemet kvarstår.

Kan det vara så att Mp3 spelaren kräver för mycket ström? Eller är det ngt annat fel.

Ibland så kan jag jobba med datorn några minuter med spelaren inkopplad och ibland så dör datorn direkt.

Spelaren funkar fint i andra datorer.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En vanlig USB1.1 port skall åtminstonde klara av en strömförsörjning på 500mA så jag tror inte att det är det som är problemet. Har du varit inne i enhetshanteraren och kollat så att USB portarna fungerar som dom ska?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lt.Jugulator

Ja, jag kan inte se att något skulle vara fel där. Men varför funkar vissa saker men inte andra? Jag kan koppla in digitalkamera där tex.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du säger att ibland så kan du jobba med datorn i flera minuter. Betyder det att du arbetar med MP3-spelaren? Om du har drivrutiner till spelaren, så om du inte har gjort det ännu så installera dom. Ett annat alternativ är att gå in i BIOS och kolla alternativ för USB och ev. prova att ändra. Det här är kanske lite skral hjälp men du kan ju prova.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...