Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Till Warwolf


fjädern

Rekommendera Poster

Fick ett svar på min fråga angående ASPI ( Haakon)....För ett tag sedan fick jag svar från dig också men det har försvunnit från datorn..(är väl för gammalt)..Men jag tycker mig minnas att svaret jag fick från dig innehöll fler moment eller så var det jag som inte förstod...Hur ligger det egentligen till?

Mvh Fjädern

 

[inlägget ändrat 2004-04-16 12:11:02 av fjädern]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du vill alltså ha hjälp med att installera ASPI igen ? Häng på !!!

 

1. Ladda ner senaste ASPI från Adaptec.com:s hemsida (http://www.adaptec.com/worldwide/support/driverdetail.jsp?sess=no&language=English+US&cat=%2FOperating+System%2FMicrosoft+Windows+XP&filekey=aspi_471a2.exe)

 

2. Öppna aspi_471a2.exe

 

3. Packa upp filerna till en lämplig mapp. I detta fallet kan vi använda oss av C:\Drivers\ASPI\. Skriv in sökvägen till mappen du vill packa upp (C:\Drivers\ASPI\) och tryck på Unzip.

 

4a. Detta gäller för Windows XP.

Starta installationen genom kommandotolken (MS-DOS promt), du öppnar den så här: Start-menyn -> Kör... -> skriv in cmd och tryck OK. Navigera nu till katalogen som du packade upp filerna till genom att skriva: cd C:\Drivers\ASPI\

Skriv install.bat XP32 för att installera på Windows XP.

 

4b. Detta gäller Windows 98/ME/NT/2000, inte för Windows 95.

Använd vanliga Utforskaren eller Den här datorn för att gå till mappen som du packade upp filerna till (C:\Drivers\ASPI\). Starta aspiinst.exe för att installera.

 

5. Starta om datorn.

 

6. Om du vill försäkra dig om att ASPI är korrekt installerat så kan du köra programmet aspichk.exe för att se om det saknas några filer.

 

Nu skall ASPI vara installerat och klart för att användas. Hoppas att detta hjälpte dig.

 

 

"Cheating is like masturbation. Feels good while you're doing it but once you're finished it only emphasizes how empty and shallow your life really is."

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jättetack..NU var det mycket tydligt och pedagogiskt...Förlåt om jag är lite besvärlig men jag är inte så där väldans *haj* på Datorer..

Mvh Fjädern

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen fara, bara roligt att kunna hjälpa till.

 

"Cheating is like masturbation. Feels good while you're doing it but once you're finished it only emphasizes how empty and shallow your life really is."

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En liten parentes till det ovan sagda:

Om du installerar ASPI på en XP-maskin och sedan kör ASPICHK.EXE, så kommer ett meddelande om att ASPI inte är korrekt installerat. Detta är inget att bry sig om – de enda filer som XP behöver är WNASPI.DLL och ASPI32.SYS…

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag kör aspichk.exe på Windows XP HE så meddelar den korrekt att ASPI är installerat.

 

"Cheating is like masturbation. Feels good while you're doing it but once you're finished it only emphasizes how empty and shallow your life really is."

 

 

[inlägget ändrat 2004-04-17 14:41:55 av Warwolf]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...