Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Acrobat Reader version 6 funkar ej hos mig


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

Hej

Jag har haft ett flertal datorhaveri pga spam och skräp i datorn som bla har tagit över min startsida. För att få bort detta har jag till slut ( lång historia kort ) fått rensa datorn på allt, laddat ned alla program på nytt igen liksom sparade dokument- bilder osv. Efter andra försöket funkade datorn hyffsat igen. Efter detta har jag nu skyddat datorn med Norton antivirus brandvägg antispam och en funktion som inte möjliggör kapning av mitt tel modem.

Allt ser bra ut tills jag ska ta upp ett Acrobat dokument ( pdf fil ) jag får inte upp denna fil exvs via skatteverket ( nu i deklarationstider ) det blir bara en liten punkt i det vänstra övre hörnet men inget dokument

Jag tar tillfälligt bort allt Norton men inte heller detta hjälper !

Har någon ett förslag till lösning, jag vet ej vad jag gör för fel !

Har använt version 4 och 5, men inte heller de funkar

 

Mvh Weine D

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej! Har du provat att öppna andra pdf-filer t.ex tidtabeller på www.sl.se? Jag installerade själv Acrobat Reader ver. 6 men tyckte att den tog alldeles för mycket datakraft så jag gick tillbaka till ver. 5. Jag har förståelse för att du nämner att det är deklarationstider nu men jag tror inte att det skall kunna påverka om programmet går att starta eller inte.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mikael Andersson

 

Det är möjligt att brandväggen hindrar Adobe från att ladda ner, så du får tillåta att adobe trafikerar nätet. Väljer man att spara filen på disk, så går det en annan väg genom brandväggen.

 

[inlägget ändrat 2004-04-05 08:20:57 av Mikael Andersson]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Amos Bronson Alcott

Brukar också ha strul med Acrobat Reader, när det gäller att läsa pdf-filer på nätet ibland (ingen aning om varför).

Det löser sig oftast om jag högerklickar på länken till pdf-filen och väljer "spara mål som", och laddar hem filen till hårddisken.

Sedan brukar det gå att öppna och läsa den.

 

Om Acrobat väl börjat strula, så kan det hjälpa med att starta om datorn, eller i värsta fall installera om det. (för mig i varje fall)

 

ha de

Amos

 

 

[CITAT]När pengar talar är sanningen stum

Ryskt ordspråk[/CITAT]

 

 

[inlägget ändrat 2004-04-04 22:13:56 av Amos Bronson Alcott]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Öppnas Acrobat över huvud taget? Om inte – öppna programmet ”manuellt” och gå in på ’Redigera’ –> ’Inställningar’ [Ctrl + K], och kolla under ’Internet’ att ’Visa PDF i web-läsaren’ är förbockad…

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...