Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

messenger


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

Det dyker upp en ruta från messenger ideligen med diverse konstigheter såsom buy legal weed, want sex osv. Spyware hjälper ej. Vad göra?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mikael Andersson

 

Om du menar att det är vanliga meddelanden som från en kompis på MSN Messenger, men istället dyker detta **** upp. Då är du nog utsatt för Spim som går via direktmeddelanden istället för e-post som kallas Spam. Själv har jag inte varit utsatt för Spim.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mikael Andersson

 

Hur skulle du då ställa in brandväggen. Om du blockerar direktmeddelanden med Spim då blockerar du även kompisar väl. Förklara detaljerat tillväga gångs sättet hur du har ställt in BV för att slippa skräp.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Har för mig att messenger är nån kass ms tjänst som kommer med winxp. Som inte alls har någonting med MSN messenger att göra, om det däremot är så att du får medelanden via MSN så har jag för mig att man kan ställa in att inte ta emot medelande från folk som inte finns på din lista. Kolla inställningarna så går det att lösa.

 

Mvh //OSK

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mikael Andersson

 

Aha den Messenger (förhoppningsvis) Start/Program/Administrationsverktyg/Komponenttjänster/tjänster leta upp Messenger högerklicka välj egenskaper Startmetod Inaktiverad

Hoppas det var rätt denna gång. Men du har väl brandvägg och antivirus???

 

[inlägget ändrat 2004-03-30 18:57:35 av Mikael Andersson]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...