Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Defrag


Greger

Rekommendera Poster

Hej!

Jag har problem med defragen. Jag har kört den non-stop från morgon till kväll men den lyckas aldrig klättra över 10%. Den startar om på nytt och håller på så i evigheter. Vad gör man åt detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det skulle kunna bero på att du har ett fel på hårddisken. Kör en scandisk och ställ in så att fel korrigeras automatiskt. Eftersom du inte skriver vilket OS du kör så finns andra alternativ också. T ex att köra Scandisk i rent DOS-läge.

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har väl stängt av sånt som skärmsläckare och Antivirusprogram? Du kan också med hjälp av CTRL+ALT+Delete stänga allt utom Systray och Explorer för att vara säker på att inget ligger i bakgrunden och jobbar. Det som du stänger av där startas automatiskt när du startar om din dator.

 

 

 

Ewa

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har väl stängt av sånt som skärmsläckare och Antivirusprogram? Du kan också med hjälp av CTRL+ALT+Delete stänga allt utom Systray och Explorer för att vara säker på att inget ligger i bakgrunden och jobbar. Det som du stänger av där startas automatiskt när du startar om din dator.

 

 

 

Ewa

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Tack Ewa för ditt tips. Tyvärr hjälpte det inte. Jag för försöka med något annat.

Greger

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Tack för ditt tips. Jag har kört en fullständig Scandisk med autokorrigering. Dessvärre hjälpte det inte. Jag för försöka med någon annan metod.

/Greger

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har haft samma problem, även när man har stäng av allting..

 

Men det kan ligga småprogram kvar i bakgrudnen..

 

Det fungerade för mig om jag startade datorn i felsäkert läge och sen kör defragmenteraren..

 

Tjoff

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag rekomenderar varmt Norton Utilities. Kör det nån gång i månaden, och det går på några timmar att ta sig igenom 40Gb. (dator med win2k, Duron 800Mhz, 256 ram). Defrag är ett rent helsike att försöka använda vet jag av 35 timmars väntan på att min 6 gigare skulle defragmenteras.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

 

 

Hej Greger!

 

Hade själv samma problem med Defrag. Den tog en evighet att komma någonstans, tyckte jag. Men det hjälpte när jag plockade bort bocken för att den kör den här en avsökning av disken efter eventuella fel.

 

Klicka på Inställningar, som du kan se när du startar Defrag och plocka bort bocken för alternativet "Enheten kontrolleras för fel". Det kan vara den som gör Defrag så långsamt för dig.

 

/Stefan.E

**************************************************

Man gör inga misstag, man skaffar sig bara mer erfarenhet.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...