Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Mappen Temp


fjädern

Rekommendera Poster

Jag har rensat Temporary Internet Files även Off line filer..(fanns 1GB i den) Men Mappen som heter Temp..ska den och rensas eller det är kanske inte tillrådligt..inte vet jag då jag är väldigt osäker på effekterna av olika åtgärder.

Mvh Fjädern

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

 

hej

 

jag bara undrar om det är bra att ta bort det som finns i Temporary Internet Files jag har samma problem med att det tar mycket plats.när du tog bort dinna filer hände det något med din internet eller.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

1GB är väldigt mycket utrymme, kan ju inte vara bra med så mycket filer som man klarar sig utan. Radera allt skulle jag tro! (om ingen annna säger nåt annat) Jag har själv ränsat allt i temp och Temporary Internet Files mapparna! Ingenting hände!

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej fjädern och jasko!

 

Det skall vara helt ok att tömma temp-mappen.

Det är temporära filer som lägger sig i den mappen ex: vid installationer av något slag eller andra händelser.

Bara till att tömma mappen och sedan tömma papperskorgen om det behövs.

 

Gör det själv vid behov. Ännu så länge så har ingenting konstigt hänt.

 

 

Då det gäller "Temporary Internet files", dessa tömmer jag alltid då jag stänger av datorn för natten. "Ännu har ingenting hänt" "tror dete gör gott för datorn".

1: Välj "verktyg" -> välj "Internet Alternativ".

2: Välj fliken "Allmänt"

3: Klicka på "Ta bort filer" Kryssa i rutan "offline" (om ni vill) klicka på "Ok-knappen"

4: Klicka på "Ta bort cookies" klicka på "Ok-knappen" och sedan "Ok-Knappen" igen då datorn rensat färdigt.

 

Hälsningar: Malou

 

***** Ha En Fortsatt Underbar Dag *****

 

***** Ingen Fråga Är För Dum *****

 

Hellre fråga en gång för mycket, än inte fråga alls

 

 

 

 

 

 

 

[inlägget ändrat 2004-03-25 20:56:02 av malou jansson]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Hej Malou.precis så som du beskriver gjorde jag..Den enda konsekvensen som jag märkt är att vissa användar namn och lösenord måste anges på nytt.Nu menar jag dom som jag angett ska vara automatiska.

Det blir ju även annan konskvens,första gången man öpnar en sida så tar det ju längre tid eftersom cookies är borttagna.Men det är ju bara första gången,nästa gång går det fort igen och har man som jag och många andra Bredband så spelar det ju inte så stor roll,inte sant?

Mvh Fjädern

 

[inlägget ändrat 2004-03-25 21:22:12 av fjädern]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej fjädern!

 

Den enda konsekvensen som jag märkt är att vissa användar namn och lösenord måste anges på nytt.Nu menar jag dom som jag angett ska vara automatiska.

 

Stämmer alldeles utmärk.

Allt sådant försvinner. Så det gäller att komma ihåg vilket "användarnamn/lösenord" man använder till de olika inloggningsställena man har *ler*.

Kan vara en nackdel för en del förståss.

(Mig personligen spelar det absolut ingen som helst roll).

 

 

Det blir ju även annan konskvens,första gången man öpnar en sida så tar det ju längre tid eftersom cookies är borttagna.

 

Nja, här kan jag nog inte hålla med *ler* personligen så tycker jag att det går snabbare att öppna sidorna (undrar hur det kan komma sig?).

Men det är väl lite olika för olika datorer antagligen!

 

 

Och i vilket fall som helst,så är det som du säger.

De få sekunder det handlar om att starta upp en sida, så spelar det ingen roll för oss som har Bredband. Lite värre för dem som har "telefonmodem" som ringer upp hela tiden.

 

Hälsningar: Malou

***** Ha En Fortsatt Underbar Dag *****

 

***** Ingen Fråga Är För Dum *****

 

Hellre fråga en gång för mycket, än inte fråga alls

 

 

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej fjädern och jasko!

Tillfälliga Internet-filer lagras bilder mm.Sidor som du besökt på nätet.

För att bla att det skall gå fortare att få fram tidigare besökta webbsidor.

Eftersom de redan finns på datorn.

Fel som skulle kunna hända om Tillfälliga Internet mappen skulle bli full. Kanske det inte går att hr klicka spara bild/som.

 

Ni kan själv ställa in hur mycket Mängd diskutrymme som ska användas.

Eller flytta Tillfälliga Internet mappen och lägga den var ni vill i datorn .

IE > Internet-alternativ > allmänt > Tillfälliga Internet-filer > inställningar

Mängd diskutrymme som ska användas = rekommenderas mellan 5-80 MB

Har själv 80 MB Mängd diskutrymme som ska användas .

 

mvh max12

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...