Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Uppgradering av dator...


Rickard Lindhé

Rekommendera Poster

Rickard Lindhé

Tja,

 

Min gamla burk börjar bli lite för trög för de nyaste spelen och jag har därför planer på en uppgradering. Nytt grafikkort, processor och lite extra RAM-minne hade jag tänkt börja med. Har dock lite svårt att bestämma mig för vilka produkter jag ska välja, då jag inte är nån expert på området...

 

Har funderingar på ett "Point Of View GeForce2 MX 200 32Mb SDR TV-out Retail AGP" kort. Nån som har erfarenhet av denna typ av grafikkort som kan säga vad som är bra/dåligt med det? Annars, vilka andra kort rekomenderas?

 

AMD Durons processorer är ju rätt billiga, men funkar de bra när det gäller spel? Vad ska jag annars välja för processor för att få bäst prestanda när det gäller dataspel?

 

Tack på förhand

/Rickard

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Annars, vilka andra kort rekomenderas?

 

Hercules/Guillemot gör alltid bra grejer. Om du är tveksam är det ett tryggt val, det kan liksom inte bli fel.

 

AMD Durons processorer är ju rätt billiga, men funkar de bra när det gäller spel? Vad ska jag annars välja för processor för att få bäst prestanda när det gäller dataspel?

 

Jepp, för tillfället är det definitivt AMD som är kung när det gäller prestanda/pris (ja, även när det gäller spel). Frågan är väl närmast om man ska välja Athlon eller Duron. Beror väl mest på storleken på plånboken. Skillnaden i prestanda mellan en Athlon och en Duron klockad till samma hastighet brukar ligga på runt 10-15 procent om jag minns rätt.

 

/Björn G

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just wipe & clean2
vilka andra kort rekomenderas?

 

Jag skulle köpa Ati radeon 64mb vivo. Det är inte dyrt och man får nog ganska bra prestanda i spel. Och vivo är juh inte heller fel.....;)

 

Annars kanske du skulle vänta, för jag är rätt nyfiken på Radeon 2. Är det nån som vet nått om det?

 

 

Mvh/Wipe

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
Just wipe & clean2

Vad är så himla dåligt med ati då?

 

---

 

Radeon är hyvens bra kort, med 64 mb minne räcker det till att spela med på de flestas burkar. Plus i kanten för ddr, vivo och priset.

 

Det enda minus jag kan komma på är opengl prestandan, men de finns nyare drivrutiner som lär fixa det.

 

Klockfrekvensen är kanske inte den bästa, men man kan klocka.

Om man har pengar så köper man retail, och får 183mhz. Och klockar ännu högre ;).

 

 

Mvh/Wipe

 

[inlägget ändrat 2001-07-02 20:07:19 av Just wipe & clean1 ]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

När det gäller grafik kortet så köp

inte MX satsa istället på geforce2 gts

istället. Du kan få en för 1600:-

Bättre än Mx.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...