Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

För mycket i Nytt-listan


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

Jag har ett störande litet problem! I XP-pro finns det som i alla andra Windows versioner den lilla menyn nytt när man högerklickar i en mapp eller på skrivbordet. Det problemet jag har är att alla möjliga program lägger till sig där. Jag har letat efter ett ställe att ta bort dem på. Jag har hittat ett i sysyemregistret: "HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\WindowsCurrentVersion\Explorer\Discardable\PostSetupShellNew". Där finns det en lista på alla grejor som finns i Nytt listan. Jag har testat att ta bort grejor där men så fort jag testar menyn kommer de olika sakerna tillbaka i Systemregistret, jag antar att det ligger lagrat i en återställningsfil någonstanns men var?? Eller finns det något enkelt och framföralt efetktift sätt att ta bort dokument där ifrån??

 

/Mattias

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Crazy Horse

Enklast är nog att använda Tweak UI för XP, länk nedan,ett litet program på 564 kb som du ser i högerkanten

 

http://www.microsoft.com/windowsxp/home/downloads/powertoys.asp

 

När du laddat ned det så går du till val "Templates" så ser du alla val som finns i menyn "Nytt". Då kan du välja att antingen avmarkera och på det viset gömma dem eller att deleta.

 

Ha det gott.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...