Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hur bli av med program?


swmr

Rekommendera Poster

Någon i familjen har förmodligen snurrat omkring i rymden. Nu kommer det upp en fråga från ZONE ALARM som lyder:

"Do you want to allow WebSavingsfromEbates.exe to act as a server?"

Svarar nej, för jag vet inte vad det är, men den kommer upp igen och igen. Vad göra?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Crazy Horse

 

Ta Start-Kör-Skriv regedit-OK.Leta på denna nyckel:

'HKEY_LOCAL_MACHINE \ SOFTWARE \ Microsoft \ Windows \ CurrentVersion \ Run'

I det högra fönstret deleta WebSavings from Ebates,ta också bort Websearch och couponsandoffers, om de finns.

Lämna registereditorn och starta om datorn.

Starta Windows och titta under Program och även under Program Files om ovanstående saker finns där också, deleta dem i så fall.

 

Hör av dig om du undrar över något,

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rutan poppar upp med den drucknes envishet, även i många ex om maskinen får stå på en stund.

Har tagit bort "WebSavings from Ebates" från regedit och Program. Finns inte i Program Files.

Websearch och couponsandoffers finns ingenstans. Har letat och sökt.

Är Websx detsamma som Websearch?

Tacksam för ytterligare råd hur jag ska göra.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Crazy Horse

Testa att starta datorn i Felsäkert läge. Logga in som Administratör och gör samma sak som tidigare,OBS! Glöm inte att starta om datorn efter att du varit inne i registret, hjälper inte det så kommer ytterligare förslag nedan:

 

Om du har Ad-Aware installerat så kan du scanna datorn med det så skall det kunna rensa det som finns kvar,

 

Länk till Adaware nedan

 

http://www.lavasoftusa.com/support/download/

 

Kom ihåg innan du scannar att trycka på "Check for updates" så du har senaste referensfilen.

 

 

[inlägget ändrat 2004-03-10 20:19:43 av Crazy Horse]

[inlägget ändrat 2004-03-10 21:21:49 av Crazy Horse]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Installerade Ad-Aware. Körde programmet på känn och blev av med en del produkter. Hittade andra som jag tog bort med utforskaren. Det tycks som om jag är av med skräpet nu.

Tack för hjälpen.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...