Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Datorn e helskum!!!


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

Har stora problem med min dator just nu.. Det hela började med att jag "städade" lite i datorn och rensade bort småprogram och spel jag inte ville ha kvar. Efter det uppförde sig datorn lite konstigt, helt plötsligt kunde den starta om mitt i en installation osv. Då körde jag ett virusprogram och mkt riktigt hittade den virus i ca 200 filer. Dock tror jag det var så kallade trojaner eller nått, alltså inte så farliga saker. Ändå sa virusprogammet att det var förstörda och ville därför ta bort dem. När detta var gjort fortsatte ändå problemen vilket ledde till att jag installerade om windows XP över det gamla. Detta hjälpte mot vissa problem men nu är det massa andra saker som inte funkar, det kommer error meddelanden titt som tätt osv. Oftast när man ska installera saker eller köra spel. Bland annat detta

" Exception of type system. OutofmemoryExeption was thrown" Vad ska jag göra? Formattera om hela datan eller vad?? Nån som vet???? Kan det hända att jag råkade ta bort nån viktig fel eller liknande? men isåna fall borde väl nyinstallationen fixat det?

 

Mycket tacksam för hjälp!!!

 

1.8 ghz 768 ddr ram, ati radeon 9200, windows xp

[inlägget ändrat 2004-03-04 20:02:20 av Konk]

[inlägget ändrat 2004-03-04 20:06:47 av Konk]

[inlägget ändrat 2004-03-04 20:08:15 av Konk]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

 

Virus/trojaner i 200 filer låter väldigt mycket. Ett enda virus kan vara stor skada men 200 är väldigt mycket! Om du inte har ett nytt och uppdaterat antivirus program finns risken att det inte hittade alla virus i datorn.

 

Lösning: Formatera om hårddisk och installera ren installation av Windows XP.

 

För att hindra att du får mycket virus/trojaner i framtiden: Se till att du har ett nytt Antivirus program om du inte har det. (Brandvägg är bra att ha.)

 

 

 

[inlägget ändrat 2004-03-04 20:45:24 av frågaren & vetaren]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

 

Jag vet att det är jobbigt, skulle jag ha samma problem som du skulle jag nog formatera hårddisk och installera om allt. När windows får fel och allt slutar funka och blir en enda röra är det bäst att ta till hårda metoder. Ta säkerhetskopior på viktig information på hårddisken och bränn på skiva om du har brännare inna du formaterar.

 

 

 

[inlägget ändrat 2004-03-05 07:22:05 av frågaren & vetaren]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...