Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Combat Flight Simulator 3


Arvid87

Rekommendera Poster

Jag har problem med CFS3. Oavsett om jag spelar eller klickar i menyn så hackar bilden till varannan sekund. Min dator uppfyller alla systemkrav flera gånger om men ändå måste jag spela med extremt låg grafik för att det inte ska hacka. Andra spel som t.e.x Mafia och GTA Vice City som är mycket mer krävande än cfs3 flyter utan problem på min dator. Vad ska jag göra?

 

Edit: Jag har nästan inget utrymme kvar på min hårddisk, bara 200-300 mb, kan det vara orsaken till att det hackar?

 

AMD Duron 1,2 Ghz 256 MB 20 GB GeForce 4 64 MB

 

[inlägget ändrat 2004-02-26 11:06:23 av Arvid87]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Det här kanske inte löser ditt problem, men vill bara säga att man bör ha mera ledigt utrymme på hårddisken än 200-300 MB. Brist på utrymme leder bla. till att diskdefragmenteraren inte kan defragmentera hårddisken ordentligt och det resulterar i fragmenterad hårddisk = slöare att ta information från hårddisken. (Det problemet har även jag stött på). Har hört att det är en viss procent ledigt utrymme man bör ha på hårddisken men minns inte procenten...

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Jag har samma problem i CFS 3, fast bara i Menyerna, när jag spelar går det bra..

Testat med nya drivrutiner till grafikkortet?

Sen är det nog en bra idé att rensa på HD:n lite och köra en defragmentering sen, skulle också kunna hjälpa..

 

 

Celeron P4 2.0 GHZ, 512 RAM, Powercolor Radeon 9600 Pro och lite annat smågodis :D

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...