Just nu i M3-nätverket
Jump to content

16-bitars appl.

Guest idgadmin

Recommended Posts

Guest idgadmin

Jag har köpt ett program som tydligen bara kan köras i 16-bitars läge. Det vill inte starta i windows XP, kan jag på något sätt ändå få igång programmet?

Om du högerklickar på programmets exe-fil och väljer Egenskaper så har du en flik Kompatibilitetsläge - Bocka i rutan "Kör det här i ......" och välj sedan i rullningslisten lämplig miljö t ex Windows 95 och tryck OK

Hör av dig hur det går,

Guest idgadmin

Hej,

Jag har redan provat detta, det hjälper inte. När jag försöker starta programmet så står det så här:

Cannot find file C:\träna tyska\program\tyska97.exe (or one of its components). Check to ensure the path and filename are correct and that all required libraries are avaliable.

Katalogen som anges är den som jag har installerat programmet i. Finns det något annat sätt jag kan försöka, något 3:e parts program el. likn. som man kan starta programmet i?

En idé skulle kunna vara att installera om programmet i en mapp som innehåller max 8 tecken.

En 16-bitarsapplikation kan få problem med sökvägen till en mapp som heter "c:\träna tyska\..". I dos-världen skulle ju en sådan mapp tolkas som "c:\träna~1\..". Värt att testa i alla fall.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...